BibTex RIS Cite

İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)

Year 2013, Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1, 1 - 14, 15.07.2016

Abstract

Türk kamu yönetimi, yaklasık son on yıllık bir dönemde gerek kamusal yapı gereksebunların hukuki alt yapısı açısından yoğun bir değisim süreci yasamakta ve bu süreç“yeniden yapılanma süreci” olarak tanımlanmaktadır. Türk kamu yönetimindeki budönüsüme paralel olarak denetim faaliyeti bir dönüsüm sürecinden geçmektedir. Bu kapsamda, 5018 sayılı Kanun’la kurumların stratejik plan hazırlamaları yoluna gidilmistir.Bu arastırmanın temel problemi ilköğretim kurumlarında hazırlanan stratejik planlarınyeni kurumsal kurama göre taklitçi esbiçimlilik düzeylerinin belirlenmesidir.Bu çalısma kapsamında Van ilinde bulunan ilköğretim okullarından seçilen 32 ilköğretim okuluna aitstratejik planlar doküman analizi yöntemiyle incelenmistir. Stratejik planlar arasındataklitçi esbiçimcilik olduğu görülmüstür.

The Determination of Mimetic Isomorphism Levels on Strategic Plans of Primary Schools (Van Province Sample)

Year 2013, Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1, 1 - 14, 15.07.2016

Abstract

Turkish public administration has been having a changing process both in public structure and legal infrastructure and this process called “restructured period”. In parallel with this transformation in Turkish Public Administration, inspection activities have been also living the same process. In this term, institutions were asked to prepare their strategic plans according to the law, no 5018. The main problem of this study is to determinate the mimetic isomorphism levels according to new approach on strategic plans that prepared at primary schools. In this research, the strategic plans of the 32 primary schools in Van province were examined. Mimetic Isomorphism has been identified among these strategic plans.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36US49SH
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Arslan This is me

Songül Altınışık This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Arslan, M., & Altınışık, S. (2016). İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 3(1), 1-14.
AMA Arslan M, Altınışık S. İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;3(1):1-14.
Chicago Arslan, Mehmet, and Songül Altınışık. “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 3, no. 1 (July 2016): 1-14.
EndNote Arslan M, Altınışık S (July 1, 2016) İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 3 1 1–14.
IEEE M. Arslan and S. Altınışık, “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 1–14, 2016.
ISNAD Arslan, Mehmet - Altınışık, Songül. “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 3/1 (July 2016), 1-14.
JAMA Arslan M, Altınışık S. İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;3:1–14.
MLA Arslan, Mehmet and Songül Altınışık. “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 3, no. 1, 2016, pp. 1-14.
Vancouver Arslan M, Altınışık S. İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;3(1):1-14.