Türk kamu yönetimi, yaklasık son on yıllık bir dönemde gerek kamusal yapı gereksebunların hukuki alt yapısı açısından yoğun bir değisim süreci yasamakta ve bu süreç“yeniden yapılanma süreci” olarak tanımlanmaktadır. Türk kamu yönetimindeki budönüsüme paralel olarak denetim faaliyeti bir dönüsüm sürecinden geçmektedir. Bu kapsamda, 5018 sayılı Kanun’la kurumların stratejik plan hazırlamaları yoluna gidilmistir.Bu arastırmanın temel problemi ilköğretim kurumlarında hazırlanan stratejik planlarınyeni kurumsal kurama göre taklitçi esbiçimlilik düzeylerinin belirlenmesidir.Bu çalısma kapsamında Van ilinde bulunan ilköğretim okullarından seçilen 32 ilköğretim okuluna aitstratejik planlar doküman analizi yöntemiyle incelenmistir. Stratejik planlar arasındataklitçi esbiçimcilik olduğu görülmüstür.
Turkish public administration has been having a changing process both in public structure and legal infrastructure and this process called “restructured period”. In parallel with this transformation in Turkish Public Administration, inspection activities have been also living the same process. In this term, institutions were asked to prepare their strategic plans according to the law, no 5018. The main problem of this study is to determinate the mimetic isomorphism levels according to new approach on strategic plans that prepared at primary schools. In this research, the strategic plans of the 32 primary schools in Van province were examined. Mimetic Isomorphism has been identified among these strategic plans.
Other ID | JA36US49SH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1 |