BibTex RIS Cite

İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik ve Hijyen Algıları

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 51 - 61, 15.07.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin temizlik ve hijyen algılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında Elazığ ili Kovancılar ilçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırma evren üzerinde yapılmış, örneklem alma yoluna gidilmemiştir.Araştırmada ölçme aracı olarak Temizlik ve Hijyen Ölçeği (THÖ) geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-Testi, Mann-Whitney U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) ve Kruskal Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda “Kişisel Temizlik ve Bakım” boyutuna yönelik algıların en yüksek düzeyde olduğu, “Okul Çevresi Temizliği” boyutuna yönelik algıların ise en düşük düzeyde olduğu bulunmuştur.Ayrıca 6. sınıf öğrencilerinin 7. ve 8. sınıf öğrencilerine oranla “Temizlik ve Hijyen” algılarının daha yüksek düzeyde gerçekleştiği görülmüştür.

Cleanliness and Hygiene Perceptions of Primary School Students in 6th, 7th, and 8th Gradess

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 51 - 61, 15.07.2016

Abstract

The aim of this research is to determine the perception of the students of 6th, 7th and 8th grades. The research is designed by survey model. The population of the research consists of the students that are educated in 2010-2011 education year in 6th, 7th and 8th classes of the schools that are located in the centre of Kovancılar of the city Elazığ. The research was done by the help of the population the research. The sample of the research was not taken into consideration. The cleaning and hygiene scale has been used as a measuring tool. For the analysis of the research t-Test, Mann-Whitney U test, One Way Anova analysis and Kruskal Wallis have been helpful to us. As a result of the research, the perception of the personnel hygiene and care has the highest importance, but the perception of the cleaning of the school and its environment is at the lowest point and also it is known that the students from 6th classes have higher perception on ‘’Cleaning and Hygiene’’ than the students from 7th and 8th classes

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36VY48JT
Journal Section Articles
Authors

Gökhan Kahveci This is me

Zülfü Demirtaş This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kahveci, G., & Demirtaş, Z. (2016). İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik ve Hijyen Algıları. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 2(2), 51-61.
AMA Kahveci G, Demirtaş Z. İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik ve Hijyen Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;2(2):51-61.
Chicago Kahveci, Gökhan, and Zülfü Demirtaş. “İlköğretim Okulu 6., 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik Ve Hijyen Algıları”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 2, no. 2 (July 2016): 51-61.
EndNote Kahveci G, Demirtaş Z (July 1, 2016) İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik ve Hijyen Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2 2 51–61.
IEEE G. Kahveci and Z. Demirtaş, “İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik ve Hijyen Algıları”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 51–61, 2016.
ISNAD Kahveci, Gökhan - Demirtaş, Zülfü. “İlköğretim Okulu 6., 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik Ve Hijyen Algıları”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2/2 (July 2016), 51-61.
JAMA Kahveci G, Demirtaş Z. İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik ve Hijyen Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2:51–61.
MLA Kahveci, Gökhan and Zülfü Demirtaş. “İlköğretim Okulu 6., 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik Ve Hijyen Algıları”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 2, no. 2, 2016, pp. 51-61.
Vancouver Kahveci G, Demirtaş Z. İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Temizlik ve Hijyen Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2(2):51-6.