Bu araştırma, ilköğretimde okullarında çalışan öğretmenlerin disiplin anlayışları ile kişilerarası ilişkiye yönelik yetkinlik inancı arasındaki ilişkiyi incelemek ve disiplin anlayışlarını ve kişilerarası ilişkiye yönelik yetkinlik inançlarını cinsiyet, toplam hizmet yılı ve çalışılan kademeye göre belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla 189 (Kadın:94, Erkek: 95) öğretmenden toplanmıştır. Veri toplamak amacıyla, Öğretmen Disiplin Anlayışı Ölçeği ve Öğretmen Kişilerarası Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Elde dilen bulgulara göre, öğretmenlerin baskıcı ve itaate dayalı disiplin anlayışı ile meslektaşlardan, yöneticilerden elde edilen desteğe yönelik yetkinlik inancı ve toplam yetkinlik inancı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Ne öğretmenlerin disiplin anlayışları ne de kişiler arası yetkinlik inançları cinsiyetlerine göre anlamlı bir biçimde farklılaşmamaktadır. Buna karşın, eşitlik ve öğrenci merkezli disiplin anlayışları öğretmenlerin kıdemlerine göre anlamlı bir biçimde farklılaşmaktadır. Son olarak çalışılan kademeye göre, I.Kademe öğretmenlerininöğrenci merkezli disiplin anlayışı puanları II. Kademeye göre yüksektir.
The purpose of this study is to examine the reletionship between teachers discipline approachs and interpersonal self-efficacy belief. Furthermore, this research is to examine whether teacher’ discipline approachs and interpersonal self-efficacy beliefs are varying according to gender, working experiences and professional positions. Participants of this study consistent of 198 (94 women, 95 man) elementary school teachers. In order to gathered data, School Discipline Aproach Scale and Teachers Interpersonal Self-efficacy Scale are used. According to tte findigs, there is negatively significant relationships between teachers’ oppresive and compliance discipline approachs and teachers’ interpersonal self-efficacy from colleagues, administrators and total interpersonal self-efficacy. There are no difference teachers’ discipline approach and interpersonal self-efficacy accorging to gender. On the other hand, equitable and student-centered discipline approach are difference according to teachers working experince. Finally, I. Gradulal teachers’ equitable and student-centered discipline approach scores more high II. Gradual teachers scores.
Other ID | JA36VV54RE |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2 |