BibTex RIS Cite

Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 1 - 14, 15.07.2016

Abstract

Araştırmanın amacı anasınıfına devam eden çocuklara yönelik Okuma YazmayaHazırlık Programı’nın yazmaya hazırlık becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir.Araştırmada, kontrollü ön test son test modelli deneysel yöntem kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu Ankara Keçiören İlçesi Mecidiye İlköğretim Okulu anasınıfına devam eden 30 çocuktan oluşmaktadır. Bu çocukların 15’i deney, 15’i kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubundaki çocuklara sekiz hafta boyunca Okuma Yazmaya Hazırlık Programı uygulanmıştır.Bu süreçte kontrol grubundaki çocuklar MEB (2006) “36- 72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı”na devam etmiştir. Veri toplama aracı olarak Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerini Değerlendirme Kontrol Listesi kullanılmıştır. Araştırmasonucunda hem deney hem de kontrol grubundaki çocukların yazmaya hazırlık puanlarında anlamlı düzeyde artış saptanmıştır. Ancak deney ve kontrol grubundaki çocukların son test puanları karşılaştırıldığında, deney grubundaki çocukların lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.

Investigation of the Effects of Writing and Reading Readiness Studies on the Writing Preparation Skills of Pre-School Children

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2, 1 - 14, 15.07.2016

Abstract

The purpose of the study is to investigate the effects of Writing and Reading Readiness Studies on the writing preparation skills of pre-school children. Experimental method with the controlled pretest posttest model was used in the study. The study group of the research consists of 30 children who attend Mecidiye Primary School in Keçiören county of Ankara. Among those children, 15 of them were experimental, 15 of them were control group students. Reading and Writing Readiness Program was applied to the children in the experimental group for 8 weeks. The children in the control group continued MEB (2006) Pre-School Education Program for 36-72 months old children” within the same period. Control List for the Evaluation of the Writing Readiness Skills of Pre-School Children was used as the data collection tool. At the end of the research, a significant increase in the writing readiness points of both experimental and control group children was revealed. However, when the posttest results of the children of the control and experimental groups were compared, a significant variation in favor of the children in experimental group was observed.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36VU27ZG
Journal Section Articles
Authors

Fatma Alisinanoğlu This is me

Özlem Şimşek This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Alisinanoğlu, F., & Şimşek, Ö. (2016). Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 2(2), 1-14.
AMA Alisinanoğlu F, Şimşek Ö. Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;2(2):1-14.
Chicago Alisinanoğlu, Fatma, and Özlem Şimşek. “Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 2, no. 2 (July 2016): 1-14.
EndNote Alisinanoğlu F, Şimşek Ö (July 1, 2016) Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2 2 1–14.
IEEE F. Alisinanoğlu and Ö. Şimşek, “Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 1–14, 2016.
ISNAD Alisinanoğlu, Fatma - Şimşek, Özlem. “Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2/2 (July 2016), 1-14.
JAMA Alisinanoğlu F, Şimşek Ö. Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2:1–14.
MLA Alisinanoğlu, Fatma and Özlem Şimşek. “Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 2, no. 2, 2016, pp. 1-14.
Vancouver Alisinanoğlu F, Şimşek Ö. Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2(2):1-14.