BibTex RIS Cite

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1 - Volume: 2 Issue: 1, 51 - 60, 15.07.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Matematik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerinin bazı değişkenler açısındanincelenmesidir. Araştırmaya 2010-2011 öğretim yılında Gazi Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 248 öğrenci katılmıştır.Araştırmada Akademik Güdülenme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmış, veriler üzerinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve t testi kullanılmış ve Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon Katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre İlköğretim Matematik Öğretmen adaylarının akademik başarı ortalamasıi le akademik güdülenme düzeyleri arasında düşük, pozitif ve anlamlı bir ilişki (r= .21) olduğu görülmüş, öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerinin tercih sıralarına,öğrenim gördükleri öğretim türüne ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklargösterdiği ortaya konulmuştur.

References

  • Akbay, S. E. ve Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğ rencilerinde akademik erteleme davranışı: Akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1), 60-78.
  • Bozanoğlu, D. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliği ve güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, 83-98.
  • Busato, V. V., Prins, F. J., Elshout, J. J. & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education. Personality and Individual Diferences, 29 , 1057-1068.
  • Colangelo, N. G. (1997). Handbook of gifted education. Allyn and Bacon, MA.
  • Chun, A. H. C., ve Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination: Positive effects of“active” procrastination behavior on attitudes and performance. The Journal of Social Psychology, 145, 245-264.
  • Dobos, S., Ocsko, E. ve Vasarhelyi, E. (2001). Reference levels in School Mathematics Education in Europe http://emis.matem.unam.mx/projects/Ref/doc_ems_pdf/EMS_NATIONAL_PRESENTATIONS/EMS_HUNGARY.pdf adresinden 24.11.2011 tarihinde alınmıştır.
  • Ertem, H. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür(içsel ve dışsal) ve düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Garcia, T. ve diğ. (1993). Women and minorities in science: Motivational and cognitive correlates of achievement, Atlanta, American Educational Research Association. (Report No. Tm 020004) Eric DocumentReproduction Service No: Ed 359 235.
  • Hacısalihoğlu, H. H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar A. (2004). İlköğretim 6-8 matematik öğretimi, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Hancock, D. R. (2001). Effects of test anxiety and evaluative threat on students' achievement and motivation. Journal of Educational Research, 94(5), 287-291.
  • Hardy, G. H. (1997). Bir matematikçinin savunması. (Çev. Nermin Arık), 13. Basım. Tübitak Yayını 3, Ankara.
  • Kapıkıran, Ş. ve Özgüngör, S. (2009). Ergenlerin sosyal destek düzeylerinin akademik başarı ve güdülenme düzeyi ile ilişkileri. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16 (1), 21-30.
  • Karsenti, T. P. ve Thibert, G. (1995). What type of motivation is truly related to school achievement? (Report No. Sp. 036 448) San Francisco: American Educational Research Association, Eric Document Reproduction Service No: Ed 391 783.
  • Kelecioğlu, H. (1992). Güdülenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 175–181.
  • Kuyper, H., van der Werf, M. P. C. ve Lubbers, M. J. (2000). Motivation, meta-cognition and self-regulation as predictors of long term educational attainment. Educational Research and Evaluation, 6(3), 181–201.
  • M.E.B. (2000). İlköğretim okulu matematik dersi programı 5. sınıflar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Mcclelland, D, C. (1996)].Studies In Motivation, New York. Englewood Cliffs, Nj: Educational Technology. (1955); [AKT: Pintrich, P. R. & Schunk, D. H., Motivation in Education Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, (1996)].
  • NCTM, (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA:Author.
  • Pajares, F. (1996). Self-efficacy beliefs in achievement settings. Review of Educational Research, 66, 543-578.
  • Pusluoğlu, Z. (2002). İlköğretim matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında isbirliğine dayalı öğrenme yaklasımının etkililiği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saracaloğlu, A. S. ve Kumral, O. (2007). Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik algıları, kaygıları ve akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Saracaloğlu, A. S., Kumral, O. ve Kanmaz, A. (2008). Ortaöğretim sosyal alanlar öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlikleri, kaygıları ve akademik güdülenme düzeyleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri, Çanakkale.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N. ve Yenice, N. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik güdülenme düzeyleri, fen ve sosyal bilimlere ilişkin görüşleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri, Çanakkale: Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisanüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 179-208.
  • Saracaloğlu, A. S. (2009). A study on correlation between self-efficacy and academic motivation of prospective teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 320-325
  • Schunk, D. H. (1990). Introduction to the special section on motivation and efficacy. Journal of Educational Psychology, 82, 3-6.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (3), 519-540.
  • Tanrıseven, I. (2000). Matematik öğretiminde problem çözme stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Terzi, M. (2010). Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine göre tasarlanan öğretim durumlarının öğrencilerin geometrik başarı ve geometrik düşünme becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tobias, S. (1993). Overcoming math anxiety. New York: W.W. Norton & Company
  • Yaman, H. ve Umay, A. (2005) Öğretmen adaylarının başarı güdüsü ve motivasyon stilleri, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Yıldız, M. ve Sezen, A. (2007). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinde durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ile akademik güdülenmeler arasındaki ilişkinin incelenmesi. D.E.Ü.İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 25, 213-239.
  • Yörük, A. (2007). Motivasyon. http://www.sivasram.gov.tr/) (18.03.2007 tarihinde alınmıştır.
  • Vallerand, R. J. ve Bissonnette, R. (1992). Intrinsic, extrinsic, and a motivational style as predictors of behavior: A prospective study. Journal of Personality, 60, 599-620.
  • Vallerand, R., Pelletier, L., Blais, M., Briere , N., Senécal, C., ve Vallieres, E. ( 1992). The academic motivation scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Education and Psychological Measurement, 52, 1003–1017.
  • Vallerand, R., Pelletier, L., Blais, M., Briere, N ., Senécal, C., ve Vallieres, E. (1993). On the assessment of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education: Evidence on the concurrent and construct validity of the Academic Motivation Scale. Education ve Psychological Measurement, 53, 159–172.
  • Varol, E. (2007). Akademik başarı ve motivasyon. (http://www.tac.k12.tr), (18.10.2011 tarihinde alınmıştır)
  • Wittrock, M. C. (1986). Student thought processes. Handbook of Research on Teaching. New York.
  • Wlodkowski, R. J., Motivation, Washington, D.C.: National EducationAssociation, (1982); [AKT: Merlin, R., Student Motivation to Learn: Considerations for Elementary Teachers, Master’s of Art and Education With an Emphasis in Curriculum and Instruction, Elementary Education, (July 2003)].
  • Wolters, C. A. (1999). The relation between high school students’ motivational regulation and their use of learning strategies, e ffort, and classroom performance. Learning and Individual Differences, 11 (3), 281-300.

Examination of Academic Motivation Level of Prospective Elementary Mathematics Teachers Towards Mathematics of in Terms of Certain Variables

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1 - Volume: 2 Issue: 1, 51 - 60, 15.07.2016

Abstract

The purpose of this research is to examine the level of academic motivation of the students at the Department of Elementary Mathematics in terms of certain variables. 248 students studying at the Department of Elementary Mathematics Education of the Faculty of Education at the Gazi University in academic year 2010 - 2011 participated in this research. The research employed the Academic Motivation Scale and Personal Information Form, and One-Way Analysis of Variance (ANOVA), t test was conducted on the data, and Pearson Product-Moment Correlation Coefficient was calculated. According to the results obtained from the research, there is low, positive and meaningful relation (r = .21) between the academic achievement average of the Prospective Mathematics Teachers and their academic motivation levels; and it has been found out that the levels of academic motivation of students show meaningful differences based on their preference orders, type of education they study and class levels.

References

  • Akbay, S. E. ve Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğ rencilerinde akademik erteleme davranışı: Akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1), 60-78.
  • Bozanoğlu, D. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliği ve güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, 83-98.
  • Busato, V. V., Prins, F. J., Elshout, J. J. & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education. Personality and Individual Diferences, 29 , 1057-1068.
  • Colangelo, N. G. (1997). Handbook of gifted education. Allyn and Bacon, MA.
  • Chun, A. H. C., ve Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination: Positive effects of“active” procrastination behavior on attitudes and performance. The Journal of Social Psychology, 145, 245-264.
  • Dobos, S., Ocsko, E. ve Vasarhelyi, E. (2001). Reference levels in School Mathematics Education in Europe http://emis.matem.unam.mx/projects/Ref/doc_ems_pdf/EMS_NATIONAL_PRESENTATIONS/EMS_HUNGARY.pdf adresinden 24.11.2011 tarihinde alınmıştır.
  • Ertem, H. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür(içsel ve dışsal) ve düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Garcia, T. ve diğ. (1993). Women and minorities in science: Motivational and cognitive correlates of achievement, Atlanta, American Educational Research Association. (Report No. Tm 020004) Eric DocumentReproduction Service No: Ed 359 235.
  • Hacısalihoğlu, H. H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar A. (2004). İlköğretim 6-8 matematik öğretimi, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Hancock, D. R. (2001). Effects of test anxiety and evaluative threat on students' achievement and motivation. Journal of Educational Research, 94(5), 287-291.
  • Hardy, G. H. (1997). Bir matematikçinin savunması. (Çev. Nermin Arık), 13. Basım. Tübitak Yayını 3, Ankara.
  • Kapıkıran, Ş. ve Özgüngör, S. (2009). Ergenlerin sosyal destek düzeylerinin akademik başarı ve güdülenme düzeyi ile ilişkileri. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16 (1), 21-30.
  • Karsenti, T. P. ve Thibert, G. (1995). What type of motivation is truly related to school achievement? (Report No. Sp. 036 448) San Francisco: American Educational Research Association, Eric Document Reproduction Service No: Ed 391 783.
  • Kelecioğlu, H. (1992). Güdülenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 175–181.
  • Kuyper, H., van der Werf, M. P. C. ve Lubbers, M. J. (2000). Motivation, meta-cognition and self-regulation as predictors of long term educational attainment. Educational Research and Evaluation, 6(3), 181–201.
  • M.E.B. (2000). İlköğretim okulu matematik dersi programı 5. sınıflar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Mcclelland, D, C. (1996)].Studies In Motivation, New York. Englewood Cliffs, Nj: Educational Technology. (1955); [AKT: Pintrich, P. R. & Schunk, D. H., Motivation in Education Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, (1996)].
  • NCTM, (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA:Author.
  • Pajares, F. (1996). Self-efficacy beliefs in achievement settings. Review of Educational Research, 66, 543-578.
  • Pusluoğlu, Z. (2002). İlköğretim matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında isbirliğine dayalı öğrenme yaklasımının etkililiği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saracaloğlu, A. S. ve Kumral, O. (2007). Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik algıları, kaygıları ve akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Saracaloğlu, A. S., Kumral, O. ve Kanmaz, A. (2008). Ortaöğretim sosyal alanlar öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlikleri, kaygıları ve akademik güdülenme düzeyleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri, Çanakkale.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N. ve Yenice, N. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik güdülenme düzeyleri, fen ve sosyal bilimlere ilişkin görüşleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri, Çanakkale: Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisanüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 179-208.
  • Saracaloğlu, A. S. (2009). A study on correlation between self-efficacy and academic motivation of prospective teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 320-325
  • Schunk, D. H. (1990). Introduction to the special section on motivation and efficacy. Journal of Educational Psychology, 82, 3-6.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (3), 519-540.
  • Tanrıseven, I. (2000). Matematik öğretiminde problem çözme stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Terzi, M. (2010). Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine göre tasarlanan öğretim durumlarının öğrencilerin geometrik başarı ve geometrik düşünme becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tobias, S. (1993). Overcoming math anxiety. New York: W.W. Norton & Company
  • Yaman, H. ve Umay, A. (2005) Öğretmen adaylarının başarı güdüsü ve motivasyon stilleri, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Yıldız, M. ve Sezen, A. (2007). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinde durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ile akademik güdülenmeler arasındaki ilişkinin incelenmesi. D.E.Ü.İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 25, 213-239.
  • Yörük, A. (2007). Motivasyon. http://www.sivasram.gov.tr/) (18.03.2007 tarihinde alınmıştır.
  • Vallerand, R. J. ve Bissonnette, R. (1992). Intrinsic, extrinsic, and a motivational style as predictors of behavior: A prospective study. Journal of Personality, 60, 599-620.
  • Vallerand, R., Pelletier, L., Blais, M., Briere , N., Senécal, C., ve Vallieres, E. ( 1992). The academic motivation scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Education and Psychological Measurement, 52, 1003–1017.
  • Vallerand, R., Pelletier, L., Blais, M., Briere, N ., Senécal, C., ve Vallieres, E. (1993). On the assessment of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education: Evidence on the concurrent and construct validity of the Academic Motivation Scale. Education ve Psychological Measurement, 53, 159–172.
  • Varol, E. (2007). Akademik başarı ve motivasyon. (http://www.tac.k12.tr), (18.10.2011 tarihinde alınmıştır)
  • Wittrock, M. C. (1986). Student thought processes. Handbook of Research on Teaching. New York.
  • Wlodkowski, R. J., Motivation, Washington, D.C.: National EducationAssociation, (1982); [AKT: Merlin, R., Student Motivation to Learn: Considerations for Elementary Teachers, Master’s of Art and Education With an Emphasis in Curriculum and Instruction, Elementary Education, (July 2003)].
  • Wolters, C. A. (1999). The relation between high school students’ motivational regulation and their use of learning strategies, e ffort, and classroom performance. Learning and Individual Differences, 11 (3), 281-300.
There are 40 citations in total.

Details

Other ID JA36YC46ZD
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Terzi This is me

Mahmut Ünal This is me

Musatafa Çağrı Gürbüz This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1 - Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Terzi, M., Ünal, M., & Gürbüz, M. Ç. (2016). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 2(1), 51-60.
AMA Terzi M, Ünal M, Gürbüz MÇ. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;2(1):51-60.
Chicago Terzi, Mustafa, Mahmut Ünal, and Musatafa Çağrı Gürbüz. “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 2, no. 1 (July 2016): 51-60.
EndNote Terzi M, Ünal M, Gürbüz MÇ (July 1, 2016) İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2 1 51–60.
IEEE M. Terzi, M. Ünal, and M. Ç. Gürbüz, “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 51–60, 2016.
ISNAD Terzi, Mustafa et al. “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2/1 (July 2016), 51-60.
JAMA Terzi M, Ünal M, Gürbüz MÇ. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2:51–60.
MLA Terzi, Mustafa et al. “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 2, no. 1, 2016, pp. 51-60.
Vancouver Terzi M, Ünal M, Gürbüz MÇ. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2(1):51-60.