Bilindiği gibi eğitimin amaçlarından biri de toplumun değer yargılarını bir sonraki kuşağa aktarmaktır. Bu aktarım sürecinde eğitimciler, değerlerin aktarılmasında önemli bir rol oynamaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde öğrenime devam eden öğretmen adaylarının değerler hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi lisans programlarının son sınıfında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmaya 32 öğretmen adayı katılmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Veriler, görüşmede yer alan sorular dikkate alınarak sunulmuştur.Öğretmen adaylarının görüşlerini yansıtmak için doğrudan alıntılar yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının yaşamlarına yön veren başlıca değerlerin manevi değerler olduğu, bunu ekonomik ve dini değerlerin takip ettiği görülmektedir. Öğretmen adaylarının, değerlerin kazanılmasında ailenin önemli bir rolü oynadığını ve değerlerin kazandırılması konusunda ailelerin eğitilmeleri gerektiği görüşünde oldukları anlaşılmaktadır.Anahtar sözcükler: Öğretmen adayı, değerler, değerler eğitimi.
As it is known, one of the aims of education is to pass the values of community to the next generation. Educators in the process of this transfer, play an important role at the transfer of values. The aim of this research is to determine prospective teachers studying at Ziya Gökalp Education Faculty opinions about values. This research utilized qualitative research methods. Qualitative data collection techniques is used in research semi-structured interview technique. Participated prospective teachers were studying last year of their teacher education at Ziya Gökalp Education Faculty at Dicle University during 2010-2011 spring semester. Thirty-two prospective teachers participated in the research. The interview data obtained were analyzed through discriptive technique. The results were presented by considering research questions. In order to reflect prospective teachers opinions direct quotations were used. According to the findings from the research, the main values guiding the lives of prospective teachers are moral values, it is followed by economic and religious values.It is understood that prospective teachers have an opinion about family plays an important role in the acquisition of values and educating families is a need to gain values
Other ID | JA36YD76ZK |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 1 - Volume: 2 Issue: 1 |