Bu araştırma turizm faaliyetlerinin, nüfusun sosyo-ekonomik ve kültürel yapısında yarattığıdeğişimlere yönelik, ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin nasıl geliştiğini ortaya koymaktır.Bu görüşler üzerinde çeşitli değişkenlerin etkileri araştırılarak öğrenci görüşlerinin farklılığıortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma Karabük ili Safranbolu ilçesinde, ilköğretim’in 6., 7.ve 8. sınıflarında bulunan 676 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında eldeedilen veriler, Gümüş ve Özüpekçe (2008) tarafından geliştirilen ve araştırmacılar tarafındankonuya uyarlanan 5’li likert tarzı önermelerden oluşan anketle toplanmıştır. Elde edilen verilerışığında, öğrencilerin turizm faaliyetlerine yönelik görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu,okulun bölgesel konumu, öğrencilerin sınıf düzeyleri, aile gelir durumları gibi değişkenlerüzerinde bazı önemli farklar olduğu belirlenmiştir.
The purpose of this study is to indicate primary school students’ views on changes in the socioeconomic and cultural structures of population, which stem from touristic activities. The effects of variables on these views will be tested in the study. 676 primary school students of sixth, seventh, and eighth grade in Safranbolu, Karabük participated in the study. Data were collected by 5-point Likert type questionnaire developed by Özüpekçe (2008). Results mirrored that students’ views on touristic activities were generally positive. It was also seen that students’ views differed significantly according to the variables such as school’s geographic position, students’ grades, and families’ economic status.
Other ID | JA36ZJ44AT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 4 - Volume: 1 Issue: 4 |