BibTex RIS Cite

Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme

Year 2011, Volume: 1 Issue: 4 - Volume: 1 Issue: 4, 73 - 84, 15.07.2016

Abstract

Bu çalışmada güvenli okul ve güvenli okul ortamının oluşturulmasında önemli bir faktör olarak ön plana çıkan okul iklimi konusu kuramsal olarak ele alınmıştır. Okullarda şiddetin önlenmesi ve güvenli bir okul ortamının oluşturulması amacıyla yapılan araştırmalar ve projeler incelendiğinde, doğrudan şiddet konulu ve kısa süreli proje ve önlemlerin istenilen sonuçları ortaya çıkarmadığı; bundan da öte okul ortamında bazı olumsuzluklara yol açabildiği ortaya çıkmıştır. Bu anlamda şiddeti önleme projeleri ve programlarının okulun ve eğitim programının her yanına sindirilmiş ve daha genel bir yaklaşımla ele alınması gerektiğine işaret edilmektedir. Bu kapsamda en çok öne çıkan kavramlardan biri okul iklimidir. Bu anlamda çalışmada öncelikle güvenli okul kavramı tanımlanmış ve güvenli okul konulu araştırma ve diğer çalışmalar hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra okul iklimi kavramı tanıtılarak güvenli okulun oluşturulmasında okul ikliminin nasıl etkili olduğu irdelenmiştir. Güvenli bir okul ortamının oluşturulması için yapılan çalışmaların; okulu bütünsel olarak göz önüne alan,önleme faaliyetlerinin başta öğrenme-öğretme süreci olmak üzere okul yaşamının tüm alanlarıyla bütünleştirildiği, öğrencilerin okulda iyi oluşunu destekleyen, öğrencilere olumlu davranışlar kazandırılmasını sağlayan ve uzun süreli uygulanan nitelikte olması gerektiği belirlenmiştir. Tüm bu niteliklerin ortaya çıkarılmasıyla ilişkili olduğu düşünülen ve üzerinde en çok durulan kavram ise okul iklimidir. Bu bağlamda, güvenli okulun ön koşulunun okul ikliminin daha olumlu hale getirilmesi olduğu söylenebilir.

Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme

Year 2011, Volume: 1 Issue: 4 - Volume: 1 Issue: 4, 73 - 84, 15.07.2016

Abstract

In this study, they have been dealt with safe school and school climate concept as an important factor to improvement of safe school. When the researches and projects aimed at preventing violence at schools and creating a safe school environment are examined, the short term projects and precautions directly related to violence do not present the desired results, and in addition, they cause some negative consequences in school environment. In this respect, it is indicated that violence prevention projects and programs need to pervade the school’s and education programs’ every part, and to be handled using a more general approach. School climate is one of the most prominent concepts, in this sense. In this research, first of all, safe school concept was defined and information was given about research and other studies related to safe school subject. Afterwards, school climate concept was introduced and it was examined how school climate affect creating safe schools. It was determined that studies carried out to create safe school environment should handle school holistically, support students goodness at school, ensure students to have positive behavior, and be long term. Also, prevention activities should integrate all areas, primarily teaching-learning process, of school life. It is stated that, in this respect, the most related and mostly emphasized concept is school climate. Therefore, it can be asserted that the prior condition of a safe school is making school climate more positive.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36ZJ37UP
Journal Section Articles
Authors

Temel Çalık This is me

Türker Kurt This is me

Cemal Çalık

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 4 - Volume: 1 Issue: 4

Cite

APA Çalık, T., Kurt, T., & Çalık, C. (2016). Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(4), 73-84.
AMA Çalık T, Kurt T, Çalık C. Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;1(4):73-84.
Chicago Çalık, Temel, Türker Kurt, and Cemal Çalık. “Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, no. 4 (July 2016): 73-84.
EndNote Çalık T, Kurt T, Çalık C (July 1, 2016) Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 4 73–84.
IEEE T. Çalık, T. Kurt, and C. Çalık, “Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 1, no. 4, pp. 73–84, 2016.
ISNAD Çalık, Temel et al. “Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/4 (July 2016), 73-84.
JAMA Çalık T, Kurt T, Çalık C. Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:73–84.
MLA Çalık, Temel et al. “Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 1, no. 4, 2016, pp. 73-84.
Vancouver Çalık T, Kurt T, Çalık C. Güvenli Okulun Oluşturulmasında Okul İklimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(4):73-84.