Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarında (SBS) almış oldukları puanlar ile velilerinin okul tutumu ve eğitime katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin SBS puanlarının anne ve baba eğitim durumu, baba mesleği, kardeş sayısı ve öğrencinin eğitimi ile öncelikle kimin ilgilendiği gibi aileye bağlı faktöre göre istatistiksel olarak farklılaşıp farklılaşmadığı incelenecektir. Araştırma verileri, Çayeli (Rize) ilçe merkezinde yer alan yedi ilköğretim okulunun yedinci ve sekizinci sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 522 öğrenci velisinden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Can (2008) tarafından geliştirilmiş olan Veli Katılım Ölçeği ve Okula İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda, velilerin okul tutumu ve eğitime katılım puanlarının öğrencilerin SBS puanlarına bağlı olarak istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılaştığı gözlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin SBS puanlarının babanın eğitim durumu ve mesleğine bağlı olarak istatistiksel açıdan farklılaşırken, anne eğitim durumu, kardeş sayısı ve öğrencinin eğitimi ile kimin ilgilendiğine bağlı olarak istatistiksel açıdan farklılaşmadığı görülmüştür.
The study aims to investigate the effects of parent’s educational involment, school attitudes and some family related factors on the primary school students’ National Level Assessment test scores. The study was conducted on 522 primary school students and their families in Çayeli subprovince. Two different scales, parental involvement scale and scool attitudes scale (Can, 2008), were used as data gathering instruments in the study. Study results indicated that parents’ educational involvement and school attitudes levels varied based on the primary school students’ National Level Assessment test scores. Moreover, it was revealed that the primary school students’ National Level Assessment test scores varied significantly based on fathers’ educational level and occupation. However, the study results indicated that the number of children in the family did not affect the primary school students’ National Level Assessment test scores.
National level assessment test school attitudes parental involvement familyschool relationship
Other ID | JA37AS37AH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 2 - Volume: 1 Issue: 2 |