BibTex RIS Cite

Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1 - Volume: 1 Issue: 1, 33 - 38, 15.07.2016

Abstract

Probleme dayalı öğrenme öğrencileri işbirlikli gruplar içinde günlük hayat problemlerine çözüm aramaya teşvik eden eğitimsel metottur. Bu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının kimyada asit baz konusunun öğretiminde etkisini incelemektir. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Erzincan üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan 95 birinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma yarı deneysel desenli bir çalışma olup, araştırmada ön test – son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışmada, deney grubunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımı izlenirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yaklaşımı kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak “Asit Baz Konusu Akademik Başarı Testi” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS paket program kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda; kimya eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin bu dersteki başarılarını artırdığı belirlenmiştir.

The Effect of Problem-Based Learning Method in Teaching Acid-Base Subject on Science Teachers' Academic Success

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1 - Volume: 1 Issue: 1, 33 - 38, 15.07.2016

Abstract

Sciences is explained as thinking of the nature of knowledge, the process of producing new things with present data (Ayas, Çepni, Johnson and Turgut, 1997), it can also be explained as understanding and examining already known and seen parts of the events and an effort to guess the unobservable events (Çepni, 2005). In science education which starts with these general goals, there are some targets such as knowing and understanding the scientific information, studying and discovering, imaging and improving, being affected and appreciating and practicing (Çepni, 2005). Therefore, training activities and different teaching methods to provide students with these goals are needed. Today, some different training activities, as an alternative to traditional teaching, have been put into practice in order to provide these goals. The easiest way to teach knowledge and processes to students by removing the memorization is to adopt an education of which the students are on the centre in the process of teaching and to teach science lesson which relates with daily life, is far from unnecessary memorized knowledge, focuses on problem solving and has more practice. It also helps to have an attitude towards sciences (Kıyıcı, 2008). Problem-based learning connected to constructivist education has been becoming more and more important due to the fact that it is an approach centered on problems. In sciences, it is crucial to study, examine, deal with problems and practice. Thus, it is necessary to follow acid-base subject with a different teaching method in which the students themselves can be active.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA37BK23DG
Journal Section Articles
Authors

Ömer Faruk Özeken This is me

Ali Yıldırım This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 - Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Özeken, Ö. F., & Yıldırım, A. (2016). Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(1), 33-38.
AMA Özeken ÖF, Yıldırım A. Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;1(1):33-38.
Chicago Özeken, Ömer Faruk, and Ali Yıldırım. “Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, no. 1 (July 2016): 33-38.
EndNote Özeken ÖF, Yıldırım A (July 1, 2016) Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 1 33–38.
IEEE Ö. F. Özeken and A. Yıldırım, “Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 33–38, 2016.
ISNAD Özeken, Ömer Faruk - Yıldırım, Ali. “Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/1 (July 2016), 33-38.
JAMA Özeken ÖF, Yıldırım A. Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:33–38.
MLA Özeken, Ömer Faruk and Ali Yıldırım. “Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 33-38.
Vancouver Özeken ÖF, Yıldırım A. Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(1):33-8.