Research Article
BibTex RIS Cite

Yönetici Asistanlarının ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

Year 2015, , 11 - 22, 01.10.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.24008

Abstract

Küresel rekabet ortamında iş dünyasının eleman ihtiyacında aradığı en temel nitelik yabancı dil bilgisi haline gelmiştir. Ülkemizde yabancı dil/dillerin öğrenilmesinde güçlükler çekildiği birçok araştırma ile ortaya konmuştur. Araştırmaların birçoğu dil öğrenimine yönelik problemlerin temelinde motivasyon kaynaklı sorunların yer aldığını göstermektedir. Bu çalışmada; Pamukkale Üniversitesi Buldan Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı öğrencileri ile dış ticaret programı ve bankacılık-sigortacılık programı öğrencilerine göre yabancı dil öğrenme ya da öğrenememe motivasyonları karşılaştırılmış ve bölümler arası farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin 300'üne tesadüfi olarak 5'li likert ölçeğine göre hazırlanmış üç bölümden oluşan toplamda 41 soruluk güvenirliliği sağlanmış anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin frekans, yüzde, ortalama ve standart sapmaları alınmış, bölümler arası farklılıklarının belirlenmesi amacıyla t değerleri varyans analizi sonuçları SPSS 16 programıyla belirlenerek yorumlar yapılmıştır.

An Investigation for Determining the Motivations in Learning Foreign Languages of Executive Assistants and Their Other Colleagues

Year 2015, , 11 - 22, 01.10.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.24008

Abstract

In global competition enviroment the most basic feature for the necessity of staff that businesses seak for has been the profiency of the foreign language. It is suggested by many researhes that in our country learning foreign languages have many difficulties. Most of the investigations show that there are problems result from lack of motivation in the basic of learning foreign languages. In this work the motivation about learning foreign languages is compared with the office management and executive assistance students, and foreign trade programme and bank-insurance students of Pamukkale University Buldan Vocational School, and it is tried to determine the differenties between the departments. 300 of students were circumstantially conducted a three part survey with 41 questions which had been supplied of reliability and prepeared by 5 likert measure. Frequencies, percentages, avarages, standart deviations are obtained of the datas attained in the research, and with the aim of determining the differenties between the departmants the comments are made about the analysis of t values variance results by defining with SPSS 16 programme.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Other ID JA78HB72UJ
Journal Section Collection
Authors

Yusuf Kaya This is me

Nuray Keskin This is me

Publication Date October 1, 2015
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Kaya, Y., & Keskin, N. (2015). Yönetici Asistanlarının ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(2), 11-22. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.24008
AMA Kaya Y, Keskin N. Yönetici Asistanlarının ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. pjess. October 2015;2(2):11-22. doi:10.5505/pjess.2015.24008
Chicago Kaya, Yusuf, and Nuray Keskin. “Yönetici Asistanlarının Ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2, no. 2 (October 2015): 11-22. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.24008.
EndNote Kaya Y, Keskin N (October 1, 2015) Yönetici Asistanlarının ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2 2 11–22.
IEEE Y. Kaya and N. Keskin, “Yönetici Asistanlarının ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, pjess, vol. 2, no. 2, pp. 11–22, 2015, doi: 10.5505/pjess.2015.24008.
ISNAD Kaya, Yusuf - Keskin, Nuray. “Yönetici Asistanlarının Ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2/2 (October 2015), 11-22. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.24008.
JAMA Kaya Y, Keskin N. Yönetici Asistanlarının ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. pjess. 2015;2:11–22.
MLA Kaya, Yusuf and Nuray Keskin. “Yönetici Asistanlarının Ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, vol. 2, no. 2, 2015, pp. 11-22, doi:10.5505/pjess.2015.24008.
Vancouver Kaya Y, Keskin N. Yönetici Asistanlarının ve Diğer Meslektaşlarının Yabancı Dil Öğrenimindeki Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. pjess. 2015;2(2):11-22.

25644

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisi, yılda iki kez yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayri ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.