Bu çalışma Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında okuyan öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çerçevede çalışma 3 Meslek Yüksekokulu (Atça MYO, Honaz MYO ve Yalvaç MYO)’nun Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programlarında okumakta olan öğrencileri araştırma kapsamına almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 26 adet kapalı uçlu sorudan oluşan anketler kullanılmıştır. Toplam 286 adet anket değerlendirmeye alınmış, toplanan verilerin analizinde çapraz tablolar ve ki-kare testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları yönetici asistanı adayların okuma alışkanlığına kütüphane hizmetlerinden yararlanma, seyahat esnasında yanına okuyacak materyaller alma, kitap hediye etme alışkanlıkları ile günlük televizyon izleme ve sanal alemde gezintiye (eğlenceye) ayırdıkları zamanın yanı sıra ailedeki okuma alışkanlığı ve ailede kitaplık olması gibi değişkenlerin etkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre kadın yönetici asistanı adaylar erkelere oranla daha fazla okumaktadırlar.
This study aims to determine reading habits of manager assistant candidates. The research includes students studying at office management and administrative assistance programs of Atça, Honaz and Yalvaç Vocational Schools. A survey questionnaire including 26 closed-ended questions was used in the study. A total of 286 completed questionnaires were returned and frequency tables and Chi-Square tests were used ta analyze the collected data. Test results indicated that library-using habit, habit of having a reading material during a trip, habit of giving book as a gift, daily time devoted for watching television, daily time devoted for virtual amusement. family-reading habit, and family-book shelves had an influence on reading habits and number o boks read by manager assistant candidates in one year. Also test results indicated that female ones read more than male manager assistant candidates.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Other ID | JA73VD68KH |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License