Research Article
BibTex RIS Cite

Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması

Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 39 - 52, 01.04.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.32042

Abstract

Bu çalışma Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında okuyan öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çerçevede çalışma 3 Meslek Yüksekokulu (Atça MYO, Honaz MYO ve Yalvaç MYO)’nun Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programlarında okumakta olan öğrencileri araştırma kapsamına almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 26 adet kapalı uçlu sorudan oluşan anketler kullanılmıştır. Toplam 286 adet anket değerlendirmeye alınmış, toplanan verilerin analizinde çapraz tablolar ve ki-kare testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları yönetici asistanı adayların okuma alışkanlığına kütüphane hizmetlerinden yararlanma, seyahat esnasında yanına okuyacak materyaller alma, kitap hediye etme alışkanlıkları ile günlük televizyon izleme ve sanal alemde gezintiye (eğlenceye) ayırdıkları zamanın yanı sıra ailedeki okuma alışkanlığı ve ailede kitaplık olması gibi değişkenlerin etkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre kadın yönetici asistanı adaylar erkelere oranla daha fazla okumaktadırlar.

A research study for determining the reading habits of manager assistant candidates

Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 39 - 52, 01.04.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.32042

Abstract

This study aims to determine reading habits of manager assistant candidates. The research includes students studying at office management and administrative assistance programs of Atça, Honaz and Yalvaç Vocational Schools. A survey questionnaire including 26 closed-ended questions was used in the study. A total of 286 completed questionnaires were returned and frequency tables and Chi-Square tests were used ta analyze the collected data. Test results indicated that library-using habit, habit of having a reading material during a trip, habit of giving book as a gift, daily time devoted for watching television, daily time devoted for virtual amusement. family-reading habit, and family-book shelves had an influence on reading habits and number o boks read by manager assistant candidates in one year. Also test results indicated that female ones read more than male manager assistant candidates.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Other ID JA73VD68KH
Journal Section Research Article
Authors

Hulusi Dogan1 This is me

Adnan Akşit2 This is me

İlknur Doğan3 This is me

Publication Date April 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Dogan1, H., Akşit2, A., & Doğan3, İ. (2015). Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(1), 39-52. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.32042
AMA Dogan1 H, Akşit2 A, Doğan3 İ. Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması. pjess. April 2015;2(1):39-52. doi:10.5505/pjess.2015.32042
Chicago Dogan1, Hulusi, Adnan Akşit2, and İlknur Doğan3. “Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2, no. 1 (April 2015): 39-52. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.32042.
EndNote Dogan1 H, Akşit2 A, Doğan3 İ (April 1, 2015) Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2 1 39–52.
IEEE H. Dogan1, A. Akşit2, and İ. Doğan3, “Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması”, pjess, vol. 2, no. 1, pp. 39–52, 2015, doi: 10.5505/pjess.2015.32042.
ISNAD Dogan1, Hulusi et al. “Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2/1 (April 2015), 39-52. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.32042.
JAMA Dogan1 H, Akşit2 A, Doğan3 İ. Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması. pjess. 2015;2:39–52.
MLA Dogan1, Hulusi et al. “Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, vol. 2, no. 1, 2015, pp. 39-52, doi:10.5505/pjess.2015.32042.
Vancouver Dogan1 H, Akşit2 A, Doğan3 İ. Yönetici Asistanı Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz Çalışması. pjess. 2015;2(1):39-52.