Mimarlıkta; inşa edebilme, konfor, sağlık, güvenlik, dayanıklılık, yaşam ömrü, çevre, iklim değişikliği, maliyet, yeniden kullanım, geri dönüşüm gibi birçok temel tartışma konusunun temeli; “yapı malzemesi”dir. Bu nedenle; mimarlık eğitiminde yapı malzemesi dersinin önemi, verilme şekli, öğrencinin ilgisi, öğrenebilme düzeyi tartışılması gereken oldukça önemli konulardır. Soyut ve somut düşünebilme davranışının geliştirilmeye çalışıldığı mimarlık eğitiminde; soyut düşüncenin temellerinin atıldığı ders; “temel tasarım”, soyut bir düşüncenin somut hale getirilebilmesi olanaklarının tartışıldığı ders ise; “yapı malzemesi”dir. Eğitim süreci içinde birbirini tamamlaması gereken bu derslerin öğretim yöntemleri ve çıktıları aynı değildir. Bu çalışmada; mevcut mimarlık eğitiminde yapı malzemesi dersinin niteliğinin belirlenmesi, var olan problemlerin ortaya çıkarılması ve bunlara öneriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın kapsamı; Türkiye'deki çeşitli ölçütlere göre belirlenmiş 33 (otuzüç) devlet üniversitesinin mimarlık bölümlerinin ders programlarında yer alan yapı malzemesi ve temel Tasarım dersleridir. Araştırmanın deseni; nicel ve nitel analiz yönteminden oluşmaktadır. Nicel analiz ile; derslerin zorunlu olma durumu, uygulamalı olma durumu, ders saatleri ve uygulamalı eğitim saatlerinin yeterlilikleri değerlendirilirken, nitel analiz kapsamında; yapı malzemesi dersini teori+uygulama şeklinde veren Mimarlık bölümü yapı malzemesi ders yürütücüleri ile mülakat yapılarak, uygulama içerik ve yöntemleri hakkında bilgi alınmıştır. Bulgular içinde en önemli sorun; yapı malzemesi dersinin güncel bir öğrenme yaklaşım ve yöntemine sahip olmaması, öğretmenin aktif, öğrencinin pasif olduğu geleneksel bir yönteme sahip olmasıdır. Çalışma ile yapı malzemesi dersine ilişkin değişim gereklilik ve yöntemleri konusunda önemli veriler elde edilmiştir.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 07.03.2024
-
-
In architecture, many fundamental topics—such as construction, comfort, health, safety, durability, lifecycle, environment, climate change, cost, reuse, and recycling—are rooted in "building materials." Despite this, it can be observed that the current architectural field lacks sufficient competence in building materials, both in education and professional practice. In architectural education, where the goal is to develop abstract and concrete thinking skills, the course that lays the foundation for abstract thinking is "basic design," while the course that explores the possibilities of translating abstract ideas into concrete forms is "building materials." Although these courses are complementary, their teaching methods and outcomes differ. This study aims to identify the quality of building materials courses, defining existing issues of building materials courses in contemporary architectural education and propose solutions. The scope of the research includes the curricula of "Building Materials" and "Basic Design" courses in the architecture departments of 33 state universities in Turkey, selected based on various criteria. The research design combines quantitative and qualitative analysis methods.In the quantitative analysis, factors such as the mandatory status of courses, their inclusion of practical components, class hours, and the adequacy of practical training hours were evaluated. The qualitative analysis involved interviews with instructors of building materials courses, which are delivered as a combination of theory and practice, to gain insights into the content and methods of practical training. The findings highlight a major issue: building materials courses lack a contemporary learning approach and method, instead relying on a traditional model where the instructor is active and the student remains passive.
Mimar Sinan Fine Arts University, 07.03.2024
-
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Architectural History, Theory and Criticism, Architecture (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 16, 2025 |
Publication Date | March 15, 2025 |
Submission Date | September 23, 2024 |
Acceptance Date | February 11, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License