Bu çalışmanın amacı akıllı telefonlar için yeniliği benimseyen kategorilerinin yenilikçiler, erken benimseyenler, erken çoğunluk, geç çoğunluk ve takipçiler bütüncül ve analitik yaklaşım açısından farklılıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla, gerekli veri anket yöntemiyle 348 akıllı telefon kullanıcısından elde edilmiştir. Yeniliği benimseyen kategorilerinin belirlenmesi için Bass modeli kullanılmıştır. ANOVA sonucuna göre Yenilikçiler ile Takipçiler ve Erken Benimseyenler ile Takipçiler arasında düşünme tarzı açısından anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bulgulara göre, akıllı telefon ürünü için yeni ürünü ilk benimseyenlerin yenilikçiler ve erken benimseyenler bütüncül düşündüğü, daha geç benimseyenlerin takipçiler ise, analitik düşündüğü sonucuna varılmıştır
Yeniliği benimseyen kategorileri düşünme tarzı analitik düşünme bütüncül düşünme Bass modeli
The aim of this study is to determine the differences of adopter categories innovators, early adopters, early majority, late majority and laggards in terms of their holistic and analytic approaches for smart phones. Data is collected from 348 smart phone users. Bass model is applied for defining adopter categories. Based on the results of ANOVA, there is a significant differences of thinking style between innovators and laggards, and between early adopters and laggards. It is concluded that early adopters are more holistic while late adopters has a more analytic thinking style
Adopter categories thinking style analytic thinking holistic thinking Bass Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 20 |