Sağlık sektörü, dinamikleri çok çabuk değişen ve gittikçe büyüyen bir sektör halini almıştır. Bu sektörde verimlilik ve kalitenin sağlanmasında iletişim kanalları ve bu kanalların doğru yönetilmesi ayrıca önemlidir. Çağrı merkezleri, iletişim kanalları içerisinde tele pazarlamanın bir türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Çağrı merkezi teknolojilerinin kullanılması daha fazla müşteriye ulaşma ve iyi hizmet sağlama açısından önemlidir. Çağrı merkezleri hem müşteri temsilcileri aracılığıyla hem interaktif sesli yanıt sistemiyle müşteri ve işletmeler arasında iletişim kurmaktadır. Bu çalışmada, çağrı merkezi müşteri temsilcisi özellikleri üzerinde durulmuş ve sağlık hizmeti satın alan müşterilerin bu özellikler hakkındaki düşünceleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada, Burgers, Ruyter, Keen ve Streukens'in müşteri beklenti boyutlarını ortaya koymak amacıyla geliştirdikleri ölçekten yararlanılmış ve uyumluluk, güven, empati ve yetkilendirme boyutları çerçevesinde 172 kişiye anket uygulanmıştır. Yapılan veri analizi sonucunda, müşterilerin, çağrı merkezi temsilcilerinden, sinirli oldukları anlarda bile sakin olmaları ve arkadaşça davranmaları beklentisi içinde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, müşteriler, çağrı merkezi müşteri temsilcisiyle paylaştıkları bilginin gizli tutulacağı konusunda güven duymak istediklerini de belirtmişlerdir. Bunların dışında, çağrı merkezi temsilcisinin empati kurma yeteneğini geliştirmiş ve uzmanlık bilgisine sahip olması da beklenmektedir. Araştırma sonucunda, kadın katılımcıların erkeklere göre çağrı merkezi müşteri temsilcilerine daha fazla güven duydukları tespit edilmiştir
Healthcare sector has been one of the most rapidly growing and dynamical sectors. Communication channels and their management in the appropriate way have been pivotal in order to provide efficient and high quality healthcare services. Call centers can be identified as one of the telemarketing techniques within the appropriate communication channels. By taking advantage of the call center technology, we can reach at more customers and provide a better quality service by all means. Call centers have been highly efficient in returning to customer concerns through their call center representative CTR crew as well as establishing ties of communication between customers and firms. This study focuses on the characteristics of call center employees CTRs and tries to highlight the customer satisfaction level related to CTR performance. Thus, the study utilizes the customer expectations scale developed by Burgers, Ruyter, Keen and Streukens and runs a survey analysis on 172 people in order to identify the adaptiveness, assurance, empathy and authority levels. The survey analysis shows that customer expectations lean towards more amicable and sincere CTR crew. Furthermore, customers make it clear that they expect the CTR employee to keep the customer information confidential and build a sense of trust with the customer. Apart from these, customers expect the CTR employee to be able to empathize with them and have adequate level of expertise on the subject they are concerned with. Consequently, the results of the study show that female respondents are more favorable and confident towards CTR employees than the male respondents
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 13 |