Tüketici istek ve ihtiyaçlarında yaşanan değişimler ve artan rekabet yapısı, işletmelerin uzun süreli rekabet avantajı sağlamasını giderek zorlaştırmaktadır. Bu nedenle işletmeler, tüketicilerin zihninde nasıl konumlandıklarını bilmek ve buna göre stratejiler üretebilmek için yoğun bir çaba göstermektedirler. Bu çalışmada, tüketici elektroniği perakendeciliğinde mağaza konumlamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, İstanbul’da bulunan yedi büyük ölçekli tüketici elektroniği perakendecisi mağazalarından alışveriş yapan 378 tüketici üzerinde, yüz yüze anket uygulaması ile gerçekleştirilmiş, bu mağazaların tüketiciler tarafından farklı şekilde algılandıkları ortaya çıkmıştır. Buna göre yedi büyük ölçekli elektronik perakendecisinin pazardaki konumları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Konumlandırma, Pazar Bölümleme, Elektronik Perakendeciliği, Algılama Haritaları, Çok Boyutlu Ölçekleme
Konumlandırma Pazar Bölümleme Elektronik Perakendeciliği Algılama Haritaları Çok Boyutlu Ölçekleme.
The change in the consumer wants and needs and the increasing competition makes gaining sustainable competitive advantage difficult for firms. Because of this, companies give a lot of effort in order to know that how they have been positioned in the minds of the consumers. In this study, determining the positioning of the stores in the consumer electronic market has been developed. Population of the present study comprised of consumers who shop in seven big consumer electronic shops in Istanbul city. 378 consumers have been surveyed by using a face to face survey method and it is found that the consumers of these retailers perceived these stores differently. According to the results, the positions of the seven big electronic retails in the market are determined. Key Words: Positionning, Segmentation, Electronic Retailing, Perception Maps, Multidimensional Scaling
Positionning Segmentation Electronic Retailing Perception Maps Multidimensional Scaling.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 8 |