BibTex RIS Kaynak Göster

STRATEJİK DÜŞÜNCE YARATMA: MAVİ OKYANUSA YELKEN AÇMAK

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 7, 1 - 21, 01.06.2011

Öz

Strateji, stratejik düşünce yaratma ve stratejik planlama birbirleriyle yakın ilişki içinde olmalarına rağmen farklı kavramlardır. Derleme türündeki çalışmada öncelikle bu kavramlar irdelenmiş, ardından Türkiye’de henüz hakkında az araştırma yapılmış güncel bir strateji geliştirme aracı olan “Mavi Okyanus Stratejisi” kapsamlı şekilde ince‐lenmiştir. Çalışmada, MOS’un örgütlerde stratejik düşünce yaratmada nasıl kullanıldı‐ğını ortaya koymak ve MOS’un temel araçlarından biri olan “dörtlü faaliyet çerçevesi” yardımıyla MOS’u pazarlama yönetimi açısından ele almak amaçlanmıştır. MOS’un, yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarma ve dağınık fikirleri, raporları, analizleri toplayarak sistematik hale getirme konusunda faydalı ve kullanımı kolay araçlara sahip olduğu ve bu araçlardan “dörtlü faaliyet çerçevesi” kullanılarak yapılan uygulamalarda pazarla‐ma karması unsurlarından “ürün” ün en fazla odaklanılan karar alanı olduğu çalışma kapsamındaki örneklerle tespit edilmiştir. Bu çalışma yeni ve yaratıcı bir stratejik dü‐şünce yaratma aracı olan MOS ile ilgili Türkiye’de yapılmış az çalışma olması nedeniyle önemlidir, dünyadan ve Türkiye’den yeni uygulamalara ulaşılması halinde geliştiril‐meye açıktır. Anahtar Kelimeler: Strateji, stratejik planlama, stratejik düşünce, Mavi Okyanus Stratejisi.

Kaynakça

  • Allio, J.Rober., (2006). “Strategic thinking: the ten big ideas”, Strategy&Leadership, Vol. 34, No. 4, p.4‐13.
  • Bonn, Ingrid., (2001). “Developing strategic thinking as a core competency”, Management Decisions, Vol.39, No.1, p.63‐70.
  • Butler, Colin., (2008). “Planning with Blue Ocean strategy in the United Arab Emirates”, Strategic Change, 17, p.169–178.
  • Cravens, David W., Piercy, Nigel, F., Baldauf, A., (2009). “Management framework guiding strategic thinking in rapidly changing markets”, Journal of Marketing Management, Vol. 25, No. 1‐2, pp. 31‐49.
  • Dinçer, Ömer (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayıncılık, İstanbul Goldman, Ellen F., Casey, A., (2010). “Building a Culture That Encourages Strategic Thinking”, Journal of Leadership & Organizational Studies, 17(2) 119–128.
  • Graetz, Fiona., (2002).“Strategic thinking versus strategic planning: towards understanding the complementarities”, Management Decisions, Vol.40,No.5,p.456‐ 462. Kim, W.C., Mauborgne, R (2005). Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press Kim, W. C., Mauborgne, R., (2005). “Value innovation: a leap into the blue ocean”, Journal of Business Strategy, Vol. 26, No. 4, p. 22‐28.
  • Koçel, Tamer (2010). İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları
  • Kotler, P., Keller, K.L (2009). Marketing Management, 13th Edition, Prentice Hall
  • Kotler, P., Keller, K.L., Brady, M., Goodman, M., Hansen, T (2009). Marketing Management, 1st European Edition, Prentice Hall.
  • Leavy, B., (2005). “Value pioneering – How to discover your own ‘‘blue ocean: interview with W. Chan Kim and Rene´e Mauborgne”, Strategy&Leadership, Vol.33, No. 6, p.13‐20.
  • Liedtk, J.M., (1998). “Strategic Thinking: Can it be taught?”, Long Rage Planning, Vol.31, No.1, 12‐129.
  • Mintzberg, H., (1978). “Patterns in Strategy Formation”, Management Science, Vol. 24, No. 9, p.934‐948.
  • Mintzberg, H., (1994)‐1. “The Fall and Rise of Strategic Planning”, Harvard Business Review, Jan‐Feb, 107‐114.
  • Mintzberg, H., (1994)‐2. “Rethinking Strategic Planning Part I:Pitfalls and Fallacies”, Long Range Planning, Vol. 27. No. 3, p. 12‐21.
  • Mohamed, Z.A., (2009). “Analysis of the Use of the Blue Ocean Strategy; Case Study Analysis on 14 Different Agencies”, Integration&Dissemination, Vol. 4, p.28‐34.
  • Motley, L. B., (2008). “Finding Your Banks ʹBlue Oceanʹ Strategy”, ABA Bank Marketing, May, p. 44.
  • OʹShannassy, T., (2003). “Modern strategic management: Balancing strategic thinking and strategic plan”, Singapore Management Review, 25:1.
  • Zand, D. E., (2010). “Drucker’s strategic thinking process: three key techniques”, Strategy&Leadership, Vol.38, No:3, p.23‐28.
  • www.blueoceanstrategy.com, Erişim:05.06.2010
  • http://www.bos‐elearning.com/index.jsp, Erişim:05.06.2010
  • http://twoscenarios.typepad.com/maneuver_marketing_commun/blue_ocean_strategy/i ndex.html, A Critical Look At Blue Ocean Strategy, Erişim: 05.06.2010
  • www.strategizeblue.com , Erişim:29.09.2010.
Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 7, 1 - 21, 01.06.2011

Öz

Although strategy, strategic planning, strategic management and strategic thinking terms are highyl related they are different terms. In this study firstly these terms are explicated then it is explored how a new strategic thinking tool Blue Ocean Strategy BOS is used to create straetgic thinking and in order to evaluate BOS from marketing point of view one of the BOS tools “4 actions framework”is analysed via marketing mix. This study is important since there are few researches about this new tool in Turkey and it is open for development when reaching to new applications from Turkey and the world.

Kaynakça

  • Allio, J.Rober., (2006). “Strategic thinking: the ten big ideas”, Strategy&Leadership, Vol. 34, No. 4, p.4‐13.
  • Bonn, Ingrid., (2001). “Developing strategic thinking as a core competency”, Management Decisions, Vol.39, No.1, p.63‐70.
  • Butler, Colin., (2008). “Planning with Blue Ocean strategy in the United Arab Emirates”, Strategic Change, 17, p.169–178.
  • Cravens, David W., Piercy, Nigel, F., Baldauf, A., (2009). “Management framework guiding strategic thinking in rapidly changing markets”, Journal of Marketing Management, Vol. 25, No. 1‐2, pp. 31‐49.
  • Dinçer, Ömer (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayıncılık, İstanbul Goldman, Ellen F., Casey, A., (2010). “Building a Culture That Encourages Strategic Thinking”, Journal of Leadership & Organizational Studies, 17(2) 119–128.
  • Graetz, Fiona., (2002).“Strategic thinking versus strategic planning: towards understanding the complementarities”, Management Decisions, Vol.40,No.5,p.456‐ 462. Kim, W.C., Mauborgne, R (2005). Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press Kim, W. C., Mauborgne, R., (2005). “Value innovation: a leap into the blue ocean”, Journal of Business Strategy, Vol. 26, No. 4, p. 22‐28.
  • Koçel, Tamer (2010). İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları
  • Kotler, P., Keller, K.L (2009). Marketing Management, 13th Edition, Prentice Hall
  • Kotler, P., Keller, K.L., Brady, M., Goodman, M., Hansen, T (2009). Marketing Management, 1st European Edition, Prentice Hall.
  • Leavy, B., (2005). “Value pioneering – How to discover your own ‘‘blue ocean: interview with W. Chan Kim and Rene´e Mauborgne”, Strategy&Leadership, Vol.33, No. 6, p.13‐20.
  • Liedtk, J.M., (1998). “Strategic Thinking: Can it be taught?”, Long Rage Planning, Vol.31, No.1, 12‐129.
  • Mintzberg, H., (1978). “Patterns in Strategy Formation”, Management Science, Vol. 24, No. 9, p.934‐948.
  • Mintzberg, H., (1994)‐1. “The Fall and Rise of Strategic Planning”, Harvard Business Review, Jan‐Feb, 107‐114.
  • Mintzberg, H., (1994)‐2. “Rethinking Strategic Planning Part I:Pitfalls and Fallacies”, Long Range Planning, Vol. 27. No. 3, p. 12‐21.
  • Mohamed, Z.A., (2009). “Analysis of the Use of the Blue Ocean Strategy; Case Study Analysis on 14 Different Agencies”, Integration&Dissemination, Vol. 4, p.28‐34.
  • Motley, L. B., (2008). “Finding Your Banks ʹBlue Oceanʹ Strategy”, ABA Bank Marketing, May, p. 44.
  • OʹShannassy, T., (2003). “Modern strategic management: Balancing strategic thinking and strategic plan”, Singapore Management Review, 25:1.
  • Zand, D. E., (2010). “Drucker’s strategic thinking process: three key techniques”, Strategy&Leadership, Vol.38, No:3, p.23‐28.
  • www.blueoceanstrategy.com, Erişim:05.06.2010
  • http://www.bos‐elearning.com/index.jsp, Erişim:05.06.2010
  • http://twoscenarios.typepad.com/maneuver_marketing_commun/blue_ocean_strategy/i ndex.html, A Critical Look At Blue Ocean Strategy, Erişim: 05.06.2010
  • www.strategizeblue.com , Erişim:29.09.2010.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahu Ergen

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Ergen, A. (2011). STRATEJİK DÜŞÜNCE YARATMA: MAVİ OKYANUSA YELKEN AÇMAK. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(7), 1-21.