İşletmeler, rekabette üstünlük sağlamada ürünlerinin fiziksel özellikleri yerine, hizmet‐lerle farklılık yaratmaya yönelmektedirler. Ürünlerin istek ve ihtiyaçlara göre tasarla‐nıp, üretilmesi, satışının gerçekleştirilmesi yeterli olmamaktadır. Ürünlerin taşınması, teslimi, montajı, bakım‐onarımı gibi satış sonrası müşteri hizmetleri, müşteri tatmini açısından önemli rekabet araçlarından biridir. Satış sonrası hizmetlerin en yoğun olduğu sektörlerden birisi otomotiv sektörüdür. Bu araştırmada Erzurum ilinde yaşayan otomobil sahiplerinin otomobil bakım‐onarım servislerinin sunduğu hizmetlerin fonksiyonel/teknik hizmet kalitesine yönelik algıları ve memnuniyet düzeylerinin araştırma modeline uygun olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda, otomobil sektöründe satış sonrası hizmetlerde müşteri memnuniyetinin sağlanmasında hizmet kalitesi ve bileşenleri için geliştirilebilecek stratejiler sunulmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Satış Sonrası Hizmet, Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti, Fonk‐siyonel Kalite, Teknik Kalite.
Satış Sonrası Hizmet Hizmet Kalitesi Müşteri Memnuniyeti Fonk‐ siyonel Kalite Teknik Kalite.
Supplying superiority in competition instead of physical features of products, enter‐prises go towards creating differences in their services. Design and production accord‐ing to wish and needs are not suitable for sale. Customer services after sale such as carrying, delivering, mounting, maintenance are one of the important competition means in the ways of customer satisfaction. One of the densest sectors in after sale ser‐vices is automotive sector. In this study; it was determined whether it is suitable to research model or not the perceptions to functional/technique service quality in auto‐mobile maintenance services to people living in Erzurum and their satisfaction level. To study results, strategies, developing service quality for customer satisfaction after sale in automobile sector, were presented. Key Words: Services after sale, Service quality, customer satisfaction, functional quality, technique quality.
Services after sale Service quality customer satisfaction functional quality technique quality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 7 |