BibTex RIS Cite

TURLA SEYAHAT EDEN TURİSTLERLE BAĞIMSIZ SEYAHAT EDEN TURİSTLERİN DEMOGRAFİK VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ BİRBİRLERİNDEN FARKLI MI?

Year 2009, Volume: 2 Issue: 4, 73 - 89, 01.12.2009

Abstract

Hizmetlerin ve bir hizmet türü olan turizm hizmetlerinin türdeş homojen olmayışlarından ötürü, turizm pazarlamasında bu pazarın bölümlendirilerek hedef pazarın tayin edilmesi büyük önem taşımaktadır. İşletmelerin uygun parlama bileşenlerini geliştirmeleri ve uygun stratejilerle bunları sunmaları hedef pazarlarını doğru tayin etmeleri ile sağlanabilir. Turizm pazarı pek çok değişkene göre bölümlendirilebilir. Kişilik ve demografik özellikler bunlardan ikisidir. Bu çalışmada, İstanbul’u turlarla ve bağımsız seyahat ederek ziyaret eden yabancı turistlerin demografik ve kişilik özelliklerine göre gruplara ayrılıp ayrılamayacağı araştırılacaktır. Bir başka değişle, turlarla seyahat eden turistlerle bağımsız seyahat eden turistleri kişilik ve demografik özelliklerin ayırıp ayırmadığı test edilecektir. Böyle bir çalışmanın seyahat acenteleri açısından önemli olacağı düşünülmüştür. Yapılan çalışmada kimi demografik ve kişilik özelliklerinin iki farklı seyahat türünü seçenleri ayırdığı görülmüştür

References

  • Assael, Henry, Consumer Behavıor And Marketing Action, Kent Publishing Company, Second Edition, 1984
  • Bearden, William O., Netemeyer, Richard G., Handbook Of Marketing Scales, Sage Pub., London, 1999
  • Bieger, T., Laesser, C., Market Segmentation Of Ab Ibternatıonal, Journal Of Travel Re- search, Vol. 43, 2004
  • Burger, Jerry M., Çev. Sarıoğlu İnan Deniz Erguvan, Kişilik, 1. Basım, İstanbul, Kaknüs Yayınları, 2006
  • Cındık, Hicabı, Akyüz, Kadri Cemil, Trabzon İlindeki Küçük Ve Orta Ölçekli Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yapısı, Sorunları Ve Çözüm Önerileri, Tr. J. Of Agriculture And Forestry, 22 (1998)
  • Crottts, John C., The Effect Of Culturel Distance On Overseas Travel Behavior, Journal Of Travel Research, (September 2007)
  • Cüceloğlu, Doğan, İnsan Ve Davranış, 9. Basım, Remzi Kitabevi, 1991
  • Formica, S., Uysal, M., Market Segmentation Of An İnternational, Journal Of Travel Re- search, Vol. 36, 1998
  • Gonzales, Anna M., Bello, Laurentino, The Construct “Lifestyle” İn Market Segmenta- tion, European Journal Of Marketing, Vol. 36, N. ½, 2002
  • Howard, John A., Consumer Behavior İn Marketing Strategy, Prentice Hall, Englewood Cliffs, Nj, 1989
  • İslamoğlu, A. Hamdi, Tüketici Davranışları, Kocaeli Yayınları, No:4,1996
  • İslamoğlu, A. Hamdi, Pazarlama Yönetimi, 2. Bası, Beta Yayınları, İstanbul, 2000
  • Kolasa, Blair J., İşletmeler İçin Davranış Bilimlerine Giriş, (Çev.) Aykar Fulya, Somay Tomris Menteşe Mirgün, John Wiley And Sons Inc., 1969
  • Köknel, Özcan, Kişilik, Altın Kitaplar, İstanbul, 1982
  • Lazarus, Richard S., Personality, Second Edition, Englewood Cliffs, New Jersey,Pretice- Hall Inc., 1971
  • Mckercher, Bob, Wong, Dona Y.Y., Understanding Tourism Behavior, Journal Of Travel Research, Vol. 43, 2004
  • Mudambi, R., Baum, T., Strategic Segmentation: An Emprical Analysis Of Tourism Expenditure Journal Of Travel Research, Vol. 36, 1997
  • Odabaşı, Yavuz, Barış, Gülfidan, Tüketici Davranışı, Mediacat, Ekim, İstanbul, 2002
  • Reisinger, Yvette, Turner, Lindsay, A Cultureal Analysis Of Japanese, Tourist: Challan- ges For Tourism Marketers, European Journal Of Marketing, Vol. 33, N. 11/12, 1999
  • Rızaoğlu, Bahattin, Turizm Davranışı, 2. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, Ekim, 2003
  • Rızaoğlu, Bahattin, Turizm Pazarlaması, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, Ocak, 2004
  • Sarıgüllü, Emine, Huang, Rong, Benefit Segmentation Of Visitors To Latin America, Journal Of Travel Research, September, 2005
  • Seaton, A. V., Bennett, M. M. Marketing Tourism Products- Concepts, İssues And Cases, Thomson Learning, 2004
  • http//www.scribd.com/doc / 19523031 / Consumer - Behavior - Models – and - Consumer-Behavior-in-Tourism-09-09-09.
Year 2009, Volume: 2 Issue: 4, 73 - 89, 01.12.2009

Abstract

References

  • Assael, Henry, Consumer Behavıor And Marketing Action, Kent Publishing Company, Second Edition, 1984
  • Bearden, William O., Netemeyer, Richard G., Handbook Of Marketing Scales, Sage Pub., London, 1999
  • Bieger, T., Laesser, C., Market Segmentation Of Ab Ibternatıonal, Journal Of Travel Re- search, Vol. 43, 2004
  • Burger, Jerry M., Çev. Sarıoğlu İnan Deniz Erguvan, Kişilik, 1. Basım, İstanbul, Kaknüs Yayınları, 2006
  • Cındık, Hicabı, Akyüz, Kadri Cemil, Trabzon İlindeki Küçük Ve Orta Ölçekli Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yapısı, Sorunları Ve Çözüm Önerileri, Tr. J. Of Agriculture And Forestry, 22 (1998)
  • Crottts, John C., The Effect Of Culturel Distance On Overseas Travel Behavior, Journal Of Travel Research, (September 2007)
  • Cüceloğlu, Doğan, İnsan Ve Davranış, 9. Basım, Remzi Kitabevi, 1991
  • Formica, S., Uysal, M., Market Segmentation Of An İnternational, Journal Of Travel Re- search, Vol. 36, 1998
  • Gonzales, Anna M., Bello, Laurentino, The Construct “Lifestyle” İn Market Segmenta- tion, European Journal Of Marketing, Vol. 36, N. ½, 2002
  • Howard, John A., Consumer Behavior İn Marketing Strategy, Prentice Hall, Englewood Cliffs, Nj, 1989
  • İslamoğlu, A. Hamdi, Tüketici Davranışları, Kocaeli Yayınları, No:4,1996
  • İslamoğlu, A. Hamdi, Pazarlama Yönetimi, 2. Bası, Beta Yayınları, İstanbul, 2000
  • Kolasa, Blair J., İşletmeler İçin Davranış Bilimlerine Giriş, (Çev.) Aykar Fulya, Somay Tomris Menteşe Mirgün, John Wiley And Sons Inc., 1969
  • Köknel, Özcan, Kişilik, Altın Kitaplar, İstanbul, 1982
  • Lazarus, Richard S., Personality, Second Edition, Englewood Cliffs, New Jersey,Pretice- Hall Inc., 1971
  • Mckercher, Bob, Wong, Dona Y.Y., Understanding Tourism Behavior, Journal Of Travel Research, Vol. 43, 2004
  • Mudambi, R., Baum, T., Strategic Segmentation: An Emprical Analysis Of Tourism Expenditure Journal Of Travel Research, Vol. 36, 1997
  • Odabaşı, Yavuz, Barış, Gülfidan, Tüketici Davranışı, Mediacat, Ekim, İstanbul, 2002
  • Reisinger, Yvette, Turner, Lindsay, A Cultureal Analysis Of Japanese, Tourist: Challan- ges For Tourism Marketers, European Journal Of Marketing, Vol. 33, N. 11/12, 1999
  • Rızaoğlu, Bahattin, Turizm Davranışı, 2. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, Ekim, 2003
  • Rızaoğlu, Bahattin, Turizm Pazarlaması, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, Ocak, 2004
  • Sarıgüllü, Emine, Huang, Rong, Benefit Segmentation Of Visitors To Latin America, Journal Of Travel Research, September, 2005
  • Seaton, A. V., Bennett, M. M. Marketing Tourism Products- Concepts, İssues And Cases, Thomson Learning, 2004
  • http//www.scribd.com/doc / 19523031 / Consumer - Behavior - Models – and - Consumer-Behavior-in-Tourism-09-09-09.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

A. Hamdi İslamoğlu This is me

Seda Akerman This is me

Publication Date December 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA İslamoğlu, A. H., & Akerman, S. (2009). TURLA SEYAHAT EDEN TURİSTLERLE BAĞIMSIZ SEYAHAT EDEN TURİSTLERİN DEMOGRAFİK VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ BİRBİRLERİNDEN FARKLI MI?. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2(4), 73-89.