Hizmetlerin ve bir hizmet türü olan turizm hizmetlerinin türdeş homojen olmayışlarından ötürü, turizm pazarlamasında bu pazarın bölümlendirilerek hedef pazarın tayin edilmesi büyük önem taşımaktadır. İşletmelerin uygun parlama bileşenlerini geliştirmeleri ve uygun stratejilerle bunları sunmaları hedef pazarlarını doğru tayin etmeleri ile sağlanabilir. Turizm pazarı pek çok değişkene göre bölümlendirilebilir. Kişilik ve demografik özellikler bunlardan ikisidir. Bu çalışmada, İstanbul’u turlarla ve bağımsız seyahat ederek ziyaret eden yabancı turistlerin demografik ve kişilik özelliklerine göre gruplara ayrılıp ayrılamayacağı araştırılacaktır. Bir başka değişle, turlarla seyahat eden turistlerle bağımsız seyahat eden turistleri kişilik ve demografik özelliklerin ayırıp ayırmadığı test edilecektir. Böyle bir çalışmanın seyahat acenteleri açısından önemli olacağı düşünülmüştür. Yapılan çalışmada kimi demografik ve kişilik özelliklerinin iki farklı seyahat türünü seçenleri ayırdığı görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 2 Issue: 4 |