Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve öğrenim gördükleri bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesidir. Çalışmaya 130’u beden eğitimi öğretmenliği, 88’i antrenörlük eğitimi ve 73’ü spor yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören 291 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların 93’ü kadın, 198’i erkektir. Araştırmada kullanılan veriler, Schraw ve Dennison’un (1994) geliştirdiği, Akın ve diğ. (2007) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan, üstbilişsel farkındalık envanteri kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin orta seviyede olduğu ve cinsiyete değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p<.05). Çalışmadan elde edilen diğer bir sonuç ise, beden eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin, antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümü öğrencilerine göre, üstbilişsel farkındalık düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde düşük puanlar aldıklarının belirlenmesidir (p<.01).
Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve öğrenim gördükleri bölüm ile cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesidir. Çalışmaya kolayda örneklem yöntemiyle belirlenmiş Ege Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda (beden eğitimi ve spor öğretmenliği=130, antrenörlük eğitimi=88, spor yöneticiliği=73) öğrenim gören 291 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların 93’ü kadın, 198’i erkektir. Araştırmada kullanılan veriler, Schraw ve Dennison’un (1994) geliştirdiği, Akın ve diğ. (2007) tarafından Türkçe’ye uyarlanmış olan, üstbilişsel farkındalık envanteri kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin orta seviyede olduğu (xkadın= 180.97, xerkek= 193.37) ve cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark (t=-2.414, p<.05) gösterdiği belirlenmiştir. Bununla birlikte, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin (x=182.22), spor yöneticiliği öğrencileri (x=194.36) ve antrenörlük eğitimi bölümü öğrencilerine (x=195.91) göre üstbilişsel farkındalık düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı (F=5.028, p<.01) düzeyde düşük puanlar aldıkları belirlenmiştir
Primary Language | TR |
---|---|
Journal Section | PHYSICAL EDUCATION AND SPORT |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 3 |