Günümüzde en çok bahsettiğimiz konular genellikle Endüstri 4.0 dönüşümü ile gelişen dijital ortam, nesnelerin interneti, sanal gerçeklik, dijital dönüşüm ve yapay zekâ gibi konular oldu. Bu bağlamda dijitalleşen teknoloji, şirketlerin iş yapısı, sektörü, iş tanımı ne olursa olsun artık her şirketin bir teknoloji şirketi olarak konumlanması gerektiğini ortaya çıkarmaktadır. Çünkü ne iş yaparsak yapalım işin ucu bir yerde mutlaka mobile ve teknolojiye değmektedir. Gelişen teknoloji ile yaşama oranlarının ve hızın yüksek olduğu bir dönemde sektörlere yön veren önemli bir kavram olarak nitelendirebileceğimiz bir unsur da "yapay zeka ile pazarlama stratejileri" kavramı olmalıdır. Çünkü teknolojinin gelişmesi ile gelecek tüketicilerin davranışlarının nasıl bir adım izleyeceğini ön görü ile akıllı sistemler sayesinde birbirleri ile konuşup müşteri davranışlarına göre hareket etme konusunda gelişmeler meydana gelmiştir. İş analitiği ve dijital pazarlama konusunu birlikte ele aldığımızda ortaya yönetmesi zor bir veri tabanı çıkmaktadır. Bunun sonucunda müşterinin ihtiyacı olan ürün müşteriye kampanya yolu ile ulaştırılmak istenildiğinde müşterileri yolda, işte gibi çoğu yerde takip edilebilecek duruma gelinebilecektir. Bunun sayesinde mobil pazarlama ve mobil reklamların ortaya çıkarak artmasında mümkün olacaktır. Bugün çoğu ortamda dijital liderlerin sosyal ağlardan ve yapay zekadan dijital pazarlamaya kadar her alanda, dijital dünyaya hazırlanmaktadır. Bu çalışmada teknolojinin ortaya çıkmasından günümüze kadar gelişmesinin her alanda etkisi ve durumu ele alınmıştır. Gelişen teknoloji ile dijital çağdaki büyüme ve farklı alanlardaki gelişmelerin yol açtığı durumların tüketici ve üretici açısından faydaları ve zararları ele alınmıştır. Gelişen teknoloji ile yapay zekanın ortaya çıkması onun peşinden sanal gerçekliğin ortaya çıkması ile e-ticarette hızlı büyüme yaşanmış olup günümüzün teknolojisi ile vazgeçilmez hale gelmiştir.
The topics we talk about the most today are the digital environment developed with the Industry 4.0 transformation, the internet of things, virtual reality, digital transformation, and artificial intelligence. In this context, digitalized technology reveals that every company should be positioned as a technology company, regardless of the business structure, sector, and job description. Because no matter what we do, the end of the business is touching mobile and technology somewhere. In a period when living rates and speed are high with developing technology, another element that can be described as an essential concept that shapes the sectors should be the concept of "marketing strategies with artificial intelligence." Because with the development of technology, there have been developments in talking with each other and acting according to customer behaviors thanks to smart systems, with the help of predicting how the behavior of future consumers will follow. When we consider business analytics and digital marketing together, a database that is difficult to manage emerges. As a result, when the product that the customer needs is delivered to the customer through a campaign, it will be possible to follow the customers in most places, such as on the road and at work. Thanks to this, it will be possible to increase mobile marketing and advertisements. In most environments today, digital leaders are preparing for the digital world in everything from social networks and artificial intelligence to digital marketing. This study discusses the effect and situation of the development of technology in every field, from its emergence to the present. The benefits and harms of developing technology, the growth in the digital age, and the developments in different areas for the consumer and the producer are discussed. With the emergence of artificial intelligence with developing technology and the emergence of virtual reality, there has overgrown e-commerce and has become indispensable with today's technology.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 18, 2023 |
Publication Date | June 23, 2023 |
Submission Date | October 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |