Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel çalışma, bebeği yenidoğan yoğun bakım ünitesinde yatan primipar annelere demonstrasyon yöntemiyle verilen emzirme eğitiminin kadınların emzirmeye yönelik bilgi düzeyleri ve tutumlarına olan etkisinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır.Katılımcılar, bebeği yenidoğan yoğun bakımda yatan ve primipar anneler arasından eğitim grubu (n=50) ve kontrol grubu (n=50) için rastgele seçildi. Tüm annelere ön testte sosyo-demografik veri anketi ve emzirmeye yönelik bilgi düzeyleri ve tutumlarını değerlendirme formu uygulandı. Eğitim grubundaki annelere demonstrasyon yöntemiyle emzirme eğitimi verildi ve kontrol grubuna hastanede verilen danışmanlık dışında müdahalede bulunulmamıştır. Her iki gruba 4 hafta sonra son test uygulandı. Gruplar arasında ön test puanları istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0,05). Emzirmeye yönelik bilgi düzeyi ve tutum son test doğru cevap ortalamaları; kontrol grubunda 14,50±1,887, eğitim grubunda; 18,24±1,041 olarak bulunmuş olup, emzirmeye yönelik bilgi düzeyi ve tutum son testi, gruplara göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir (t: -12,270; p<0,05). Sonuçlar incelendiğinde eğitim grubunda olanların ortalaması anlamlı şekilde daha yüksektir. Sonuç olarak primipar annelere demonstrasyon yöntemi ile verilen emzirme eğitiminin annelerin emzirmeye yönelik bilgi düzeyleri ve tutumlarını artırmada etkili olduğu bulunmuştur.
Etik ilkelere uyulduğunu beyan ederim
yok
A quasi-experimental study with a pretest-posttest control group was conducted to determine the effect of breastfeeding education delivered by demonstration method to primiparous mothers whose babies were hospitalised in the neonatal intensive care unit, on women's knowledge levels and attitudes towards breastfeeding. Participants were randomly selected for the training group (n=50) and control group (n=50) among primiparous mothers whose infants were hospitalised in the neonatal intensive care unit. All mothers were given a pre-test questionnaire on socio-demographic data and a form to assess their knowledge and attitudes towards breastfeeding. Mothers in the training group were given breastfeeding training by demonstration method and the control group was not intervened except for the counselling given in the hospital. The post-test was administered to both groups after 4 weeks.The pre-test scores did not show a statistically significant difference between the groups (p>0.05). The mean correct answers of the post-test of knowledge level and attitude towards breastfeeding were 14.50±1.887 in the control group and 18.24±1.041 in the education group, and the post-test of knowledge level and attitude towards breastfeeding showed a statistically significant difference between the groups (t: -12.270; p<0.05). When the results were analysed, the mean was significantly higher in the education group. It was found that breastfeeding education given to first-time mothers using the demonstration method was effective in improving mothers' knowledge and attitudes towards breastfeeding.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Information Systems (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | October 9, 2024 |
Acceptance Date | November 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |