The aim of this research is to discover and examine the problems during pianoeducation of Turkish music teacher candidates in order to increase the quality ofmusic teachers’ education. The research was practiced in the 2011-2012 academicyear and the research group was formed from 10 piano educators at Music EducationDepartment in Gazi Faculty of Education at Gazi University. Data was collectedthrough 28 questioner survey and six open-ended questions.Quantitative andqualitative research techniques were used in order to resolve the collected data.Content analysis was used and obtained the data was tabled in frequencies andpercentage values. The SPSS 20.0 package program was used in the overall dataanalysis. In the light of findings the problems during piano education of Turkishmusic teacher candidates were discovered and suggestions were made in order tosolve them
Bu araştırma, müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitiminin kalitesini yükseltmek ve daha etkili müzik öğretmenleri yetiştirmek adına müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitimi sürecinde yaşanabilecek sorunların çok yönlü olarak ele alınarak ortaya konması, incelenmesi ve bu sorunlara çözüm önerilerinin sunulması amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma grubu 2011-2012 eğitim- öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında bireysel piyano eğitimi veren 10 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri likert tipi 28 anket sorusundan ve açık uçlu altı sorudan oluşan görüşme formuyla toplanmıştır. Nicel ve nitel bir alan araştırması olan bu çalışmanın verilerinin toplanmasında, kaynak tarama yöntemi, anket ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve veri çözümlemesinde IBM SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmada öğretim elemanlarının görüşlerinden elde edilen sonuçlar frekans tabloları ve yüzde dağılımları verilerek betimsel açıdan incelenmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise nitel araştırma yöntemi olan içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında müzik öğretmeni yetiştirirken piyano eğitimi sürecinde yaşanan sorunlar ortaya konmuş ve bu sorunlarla ilgili öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original research |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.