The systematic traditional musical lessons given in Enderûn, Mevlevihane,The systematic traditional musical lessons given in Enderûn, Mevlevihane,Mehter and Mızıkay-ı Humayûn until the end of the 19th century started to be given inschools under the roof of Maarif at the end of 19th century. These lessons also hadsome positive contributions to the traditional Turkish music education in pedagogicalterms. Until this new practice, only the membersottoman palace), dervishes and soldiers were taking the advantage of this education.terms. Until this new practice, only the members of Enderûn, (special school in theHowever, now each and every students who had capability of traditional Turkish musiccould be trained in a suitable school and could practice music as a profession. Thiskind of schools started to be opened after the II. Meşrutiyet (constitutional monarchy) term. In this term when the Ottoman education system was shaped in a substantialway, many art schools were opened besides traditional Turkish music schools. Thisstudy related to music schools presents the professionalism process of music educationas well
On dokuzuncu asrın sonuna kadar Enderûn, Mevlevihane, Mehter ve MızıkayOn dokuzuncu asrın sonuna kadar Enderûn, Mevlevihane, Mehter ve Mızıkay-ı Humayûn’a bağlı dersliklerde görülen sistemli mûsikî dersleri Humayûn’a bağlı dersliklerde görülen sistemli mûsikî dersleri XIX. Y.y’ın sonlarına doğru Maârife bağlı mekteplerde de okutulmaya başlamıştır.pedagojik anlamda müspet katkıları olmuştur. Bu döneme kadar resmi eğitimdepedagojik anlamda müspet katkıları olmuştur. Bu döneme kadar resmi eğitimdendoğru Maârife bağlı mekteplerde de okutulmaya başlamıştır. Bunun mûsikî eğitimine
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original research |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.