Türkiye popüler müziğinin salt müziksel eğilimleri 2007-2017
Year 2021,
, 2713 - 2738, 30.12.2021
Onur Karabiber
,
Songül Karahasanoğlu
,
Elif Yavuz
Abstract
Bu çalışmada 2007-2017 yılları arasında üretilmiş olan 400 şarkı üzerinden Türkiye’deki popüler müzik üretiminin formel özellikleri saptanmaya çalışılmıştır. Böylelikle, söz konusu müziklerdeki genel eğilimlerin neler olduğunun; bu eğilimlerin küresel ya da yerel, hangi endüstriyel/kültürel etmenlerle ilişkili olduğunun anlaşılması amaçlanmıştır. Yapılan analizler neticesinde, yerel müzik malzemesine dair ögelerin Türkiye popüler müziğinde sıklıkla yer bulması; birtakım baskın müziksel ögelerin örneklemin geneline olan yaygınlığı ve genel anlamda, müzikler üzerindeki küresel-endüstriyel etkinin belirginliği gibi sonuçlara ulaşılmış ve söz konusu sonuçlar kültürel, müziksel ve endüstriyel bağlamda irdelenmiştir.
Supporting Institution
TÜBİTAK
Thanks
Bu makale Türkiye Bilimsel ve Teknoloji Kurumu TÜBİTAK-1001 projesi (Proje No: 215K165) desteğiyle üretilmiştir.
References
- Referans1
Attali, J. (2017). Gürültüden müziğe. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
- Referans2
Büyüköztürk, Ş. vd. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
- Referans3
Ekiz. D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
- Referans4
İlerici, K. (1981). Bestecilik bakımından Türk müziği ve armonisi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
- Referans5
Kanat, E. (2020). Kültürel Etkileşim Örneği Olarak Melfûf Usulü ve Stüdyo Kayıtlarında Çalınışı. Ahenk Müzikoloji Dergisi. Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1179104
- Referans6
Kantemiroğlu, D. (2001). Kitabu 'ilmi'l-musiki 'ala vechi'l-hurufat. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Referans7
Karahasanoğlu, S. (2016). Cultural and Historical Unity in Mediterranean Music. Humanities and Social Sciences Review, 61-65. doi:2165-6258 :: 05(02):61–66 (2016)
- Referans8
Kutluğ, Y. F. (2000). Türk musikisinde makamlar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Referans9
Manuel, P. (1989). Modal Harmony in Andulusian Eastern European and Turkish Syncretic Musics. Yearbook of Traditional Music(21), 70-94. Erişim: https://www.jstor.org/stable/767769?origin=JSTOR-pdf&seq=1
- Referans10
Orhunbilge, N. (1997). Örnekleme yöntemleri ve hipotez testleri, Avciol Basım Yayın, İstanbul.
- Referans11
Özkan, İ. H. (1994). Türk musikisi nazariyatı ve usulleri. İstanbul: Ötüken Yayınları.
- Referans12
Parncutt, R. (2014). The emotional connotations of major versus minor tonality: One or more origins? Musicae Scientiae(18:3), 325. doi:10.1177/1029864914542842
- Referans13
Rigg, M. G. (1940). Speed as a determiner of musical mood. Journal of Experimental Psychology(27:5), 566-571.
- Referans14
Schreuder, H. T., Gregoire, T. G., & Weyer, J. P. (2001) “For What Applications can Probability and Non-Probability Sampling be Used?”, Environmental Monitoring and Assessment, 66 (3), s. 281-291.
- Referans15
Teddlie, C., & Yu, F. (2007) “Mixed Method Sampling: A Typology With Examples”, Journal of Mixed Methods Research, 1 (7), s. 77–100.
Musical trends of Turkish popular music between 2007-2017
Year 2021,
, 2713 - 2738, 30.12.2021
Onur Karabiber
,
Songül Karahasanoğlu
,
Elif Yavuz
Abstract
In this study, the formal characteristics of popular music production in Turkey over 400 songs that were produced between the years 2007-2017 were studied to determine. In this way, the general trends in these songs were stated and aimed to understand which global or local industrial/cultural factors related to these trends. According to analysis, local musical materials and some dominant musical tendencies are common among the songs and there is a significant global-industrial impact on them. These results are also examined in a cultural, musical and industrial context.
References
- Referans1
Attali, J. (2017). Gürültüden müziğe. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
- Referans2
Büyüköztürk, Ş. vd. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
- Referans3
Ekiz. D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
- Referans4
İlerici, K. (1981). Bestecilik bakımından Türk müziği ve armonisi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
- Referans5
Kanat, E. (2020). Kültürel Etkileşim Örneği Olarak Melfûf Usulü ve Stüdyo Kayıtlarında Çalınışı. Ahenk Müzikoloji Dergisi. Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1179104
- Referans6
Kantemiroğlu, D. (2001). Kitabu 'ilmi'l-musiki 'ala vechi'l-hurufat. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Referans7
Karahasanoğlu, S. (2016). Cultural and Historical Unity in Mediterranean Music. Humanities and Social Sciences Review, 61-65. doi:2165-6258 :: 05(02):61–66 (2016)
- Referans8
Kutluğ, Y. F. (2000). Türk musikisinde makamlar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Referans9
Manuel, P. (1989). Modal Harmony in Andulusian Eastern European and Turkish Syncretic Musics. Yearbook of Traditional Music(21), 70-94. Erişim: https://www.jstor.org/stable/767769?origin=JSTOR-pdf&seq=1
- Referans10
Orhunbilge, N. (1997). Örnekleme yöntemleri ve hipotez testleri, Avciol Basım Yayın, İstanbul.
- Referans11
Özkan, İ. H. (1994). Türk musikisi nazariyatı ve usulleri. İstanbul: Ötüken Yayınları.
- Referans12
Parncutt, R. (2014). The emotional connotations of major versus minor tonality: One or more origins? Musicae Scientiae(18:3), 325. doi:10.1177/1029864914542842
- Referans13
Rigg, M. G. (1940). Speed as a determiner of musical mood. Journal of Experimental Psychology(27:5), 566-571.
- Referans14
Schreuder, H. T., Gregoire, T. G., & Weyer, J. P. (2001) “For What Applications can Probability and Non-Probability Sampling be Used?”, Environmental Monitoring and Assessment, 66 (3), s. 281-291.
- Referans15
Teddlie, C., & Yu, F. (2007) “Mixed Method Sampling: A Typology With Examples”, Journal of Mixed Methods Research, 1 (7), s. 77–100.