Babek Hazrai bu makalede Abdülkadir Merâğî’nin mûsikî sahasında telif ettiği üç değerli
eseri yani Câmiu'l-elhân, Makâsidu’l-elhân ve Şerh-i Edvâr kitaplarının ikinci bölümlerini telin
taksimi ve sazın perdelerinin belirlenmesine ayırdığına değinerek, Merâğî’nin nağmelerin1
arasındaki orantısını çeşitli yöntemlerle açıklamasını irdelemiştir. Şöyle ki Merâğî, Safiyüddin
Urmevî’nin görüşlerini temel alır ve ona yeni görüşler ekler. Bu çalışmada Câmiu'l-elhân kitabına
yapılan yeni düzeltme esas alınarak Merâğî’nin diğer el yazma nüshaları ile karşılaştırılmış ve
söz konusu yöntemler değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review article |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 2 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.