İsmayıl Hacıbeyovun “Divertissement” (“Vatto” albümünden sayfalar) isimli eseri sadece besteci yaratıcılığında değil, genel olarak, çağdaş dönemin son on yıllıklarında Azerbaycan müzik kültüründe kendine has yer tutmuş olan ender inciler listesindedir.
“Divertissement”de de çok sayda bulgular mevcuttur. Çağdaş dönemin tezatlarını gösteren bu eserde duygusallık ve entellektin organik vahdeti özellikle değerlidir. Bu özellikler bestesi-mütefekkir, aynı zamanda da açık ve hassas kalbli İsmayıl Hacıbeyov kimliği ve yaratıcılığı için karakteriktir. Bestecinin entellektüelliği onun müziğinde her zaman hiss olunur ve bu müziğin tezahüründe de kendini gösteriyor.
Eserin kısa bir şekilde tutumuna rağmen, burada entellektüel ve duygusal başlangıçlar özellikle vahtettedir ve çok güçlü izlenim uyandırır. “Divertissement”te uygulanmış müzik ifade araçları (melodi, harmoni, ritm, tını, müzik kuruluşu), aynı zamanda registrlerin kullanılması içsel olarak iki kısma bölünmüş kompozisyonlarda ustalıkla uygulanmıştır.
Enstrümantal tiyatro özelliklerine sahip olan eser bir nevi “müzik aletlerinin tiyatrosu” gibi yorumlanıyor. Bu, bir nevi küçük müzikli projedir, onun müziğinin tiyatro sahnesi ile sesleşmesi, veya tiyatro gösterisi de adlandıra biliriz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original research |
Authors | |
Publication Date | August 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.