Book Review
BibTex RIS Cite

“Saklı Mecmua: Ali Ufkî’nin Bibliothéque Nationale De France’taki [Turc 292] Yazması” üzerine inceleme

Year 2021, Volume: 9 Issue: 1, 2707 - 2712, 31.08.2021
https://doi.org/10.12975/rastmd.20219113

Abstract

17 ve 18. yüzyıl Osmanlı/Türk müziğinin en önemli aktörlerinden biri olan Ali Ufkî, “Mecmûa-i Saz ve Söz” adlı eserinde geçmiş ve kendi dönemine ait birçok müzikal eseri porteli Batı notasıyla kaydetmiştir. Buradan hareketle, pek çok müzik eserini unutulmaktan kurtardığı için “Mecmûa-i Saz ve Söz” Ali Ufkî’nin müzik alanındaki en önemli çalışması olarak kabul edilmektedir. Cem Behar, birinci baskısı 2008 yılında “Yapı Kredi Yayınları” tarafından çıkarılan “Saklı Mecmua Ali Ufkî’nin Bibliothéque Nationale De France’taki [Turc 292] Yazması”, adlı bu çalışmasında birçok araştırmacı tarafından “Mecmûa-i Saz ve Söz’ün müsveddesi olarak kabul edilen [Turc 292] Yazması’nın içeriğini, eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla incelemektedir. Bu inceleme yazısı, Cem Behar’ın yapmış olduğu “Ali Ufkî’nin Bibliothéque Nationale De France’taki [Turc 292] Yazması” adlı çalışmayı değerlendirmek ve değinilen önemli hususlara dikkat çekmek için kaleme alınmıştır.

References

  • Behar, C. (2016). Saklı Mecmua-Ali Ufkî’nin Bibliothéque Nationale De France’taki [Turc 292] Yazması. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Ekici, M. U. (2016). Cem Behar (2008). Saklı Mecmua:
Ali Ufkî’nin Bibliothèque Nationale de France’taki [Turc 292] Yazması. İstanbul: YKY, 255 s. Bilig / Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı. 58, Yaz 2011: 257-260

A review on "Saklı Mecmua: Manuscript of Ali Ufkî in Bibliothéque Nationale De France [Turc 292]"

Year 2021, Volume: 9 Issue: 1, 2707 - 2712, 31.08.2021
https://doi.org/10.12975/rastmd.20219113

Abstract

Ali Ufkî, one of the most important actors of 17th and 18th century Ottoman/Turkish music, noted many musical works from the past and his own period in the Western staff notation in his work “Mecmûa-i Saz ve Söz”. Because it saved many musical works from oblivion, “Mecmûa-i Saz ve Söz” has been accepted as the most important work of Ali Ufkî on music. In his study titled Ali Ufkî’s Manuscript in Bibliothéque Nationale De France [Turc 292], which was first published by “Yapı Kredi Publications” in 2008 Cem Behar investigates on [Turc 292] Manuscript, which is considered draft of Mecmûa-i Saz ve Söz by many researchers. And while doing this, he displays a critical and questioning approach. This article was written to evaluate Cem Behar’s work titled “Ali Ufkî’s Manuscript in Bibliothéque Nationale De France [Turc 292]” and to draw attention to the important issues mentioned.

References

  • Behar, C. (2016). Saklı Mecmua-Ali Ufkî’nin Bibliothéque Nationale De France’taki [Turc 292] Yazması. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Ekici, M. U. (2016). Cem Behar (2008). Saklı Mecmua:
Ali Ufkî’nin Bibliothèque Nationale de France’taki [Turc 292] Yazması. İstanbul: YKY, 255 s. Bilig / Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı. 58, Yaz 2011: 257-260
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music
Journal Section Book Review
Authors

Emir Altuğ Karakaya 0000-0001-7769-634X

Publication Date August 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Karakaya, E. A. (2021). “Saklı Mecmua: Ali Ufkî’nin Bibliothéque Nationale De France’taki [Turc 292] Yazması” üzerine inceleme. Rast Musicology Journal, 9(1), 2707-2712. https://doi.org/10.12975/rastmd.20219113

Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.