Recent debate on net neutrality exhibits a particular importance for mobile communications services. Mobil operators strive to decrease the substitution between their own services and the services offered by over–the-top OTT providers. Although recent enacted net neutrality regulations in certain countries have limited the traffic management capabilities of mobile operators, they do not completely eliminate competition infringement risks. This study assesses net neutrality regulations and traffic management activities in mobile communications from the perspective of competition law, considering the dynamics of two sided markets. Based on the practices in United States US and in European Union EU , the study examines unilateral and collusive behaviors of mobile operators around the Articles 4 and 6 of the Competition Law
Mobile communications services net neutrality traffic management OTT two sided market
Son yıllarda internet ile ilgili tartışmaların merkezinde bulunan şebeke tarafsızlığı kavramı mobil iletişim hizmetleri için ayrı bir önem arz etmektedir. Mobil işletmeciler, kendi sundukları hizmetlerinin ikamesi haline gelen over–thetop OTT hizmetlerin etkilerini çeşitli trafik yönetimi uygulamalarıyla azaltmaya çalışmaktadırlar. Yakın geçmişte, çeşitli ülkelerde uygulamaya konulan şebeke tarafsızlığı düzenlemeleri, mobil işletmecilerin şebekeleri üzerinden geçen trafiği yönetme kabiliyetlerini belli ölçülerde kısıtlasa da, ortaya çıkabilecek rekabet hukuku ihlallerini ortadan kaldırmamaktadır. Bu çalışma, çift taraflı pazar dinamiklerini dikkate alarak, mobil hizmetlerde şebeke tarafsızlığı ve trafik yönetimi uygulamalarını rekabet hukuku çerçevesinde ele almaktadır. Çalışma, Amerika Birleşik Devletleri ABD ve Avrupa Birliği AB uygulamalarından hareketle, mobil işletmecilerin tek taraflı ve içerik sağlayıcılar ile birlikte girişebilecekleri davranışları çerçevesinde ele almakta ve Rekabet Kanunu’nun 4. ve 6. maddeleri kapsamında bir değerlendirme sunmaktadır
Mobil iletişim hizmetleri şebeke tarafsızlığı trafik yönetimi OTT çift taraflı pazar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 63 |