BibTex RIS Cite

İLKOKUL 2. SINIFTAN İTİBAREN YABANCI DİL EĞİTİMİ VERİLMESİNE İLİŞKİN SINIF VE İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 40 - 49, 01.01.2013

Abstract

Yabancı dil, gelişen teknoloji sayesinde küçülen dünyamızda önemli bir kavram haline gelmiştir. Ülkemizde kullanılan "bir dil bir insan" deyimi, yabancı dilin önemini açıkça vurgulamaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 25.06.2012 tarih ve 69 sayılı kararı ile ilköğretim kurumları ilkokul ve ortaokul haftalık ders çizelgesinde değişiklik yapılmıştır. İlköğretim kurumları ilkokul ve ortaokul haftalık ders çizelgesi 2012-2013 eğitim ve öğretim yılından itibaren birinci ve beşinci sınıflardan başlanmak üzere kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır. Bu değişiklikle birlikte ilkokul 2. sınıftan itibaren haftada iki saat yabancı dil dersi yer almıştır. 2013-2014 eğitim ve öğretim yılında ilk kez 2. sınıflarda yabancı dil dersi okutulmaya başlanmıştır. Bu araştırmanın amacı ilkokul 2. sınıftan itibaren okutulmaya başlanan yabancı dil dersi hakkındaki sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Bu bağlamda, 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesi ile ilgili olarak sınıf öğretmenlerinin ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma tarama modelindedir. 10 sınıf, 10 İngilizce öğretmeni olmak üzere toplam 20 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Görüşmeler 2013 yılı Ağustos ayında gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme ile öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerine başvurulmuştur. Yapılan görüşmeler araştırmacılar tarafından ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Ses kayıt cihazındaki bilgiler bilgisayar ortamında yazılı hale getirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda ilkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil dersi verilmesinde görüş ayrılıkları olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca dersin sınıf öğretmenleri tarafından mı, İngilizce öğretmenleri tarafından mı verilmesi gerektiği konusunda farklı görüşler olduğu belirlenmiştir

References

  • Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4–8. Sınıflarda Yabancı Dil Öğretimindeki Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi (Adana Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Ateş Özdemir, E. (2006). Türkiye’de İngilizce Öğreniminin Yaygınlaşmasının Nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, (1), 28-35.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (12. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı: 21. 285-307.
  • Çetintaş, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitim ve Öğretiminin Sürekliliği. Journal of Language and Linguistic Studies. 6 (1). 65-74.
  • Demirezen, M. (2003). Yabancı Dil ve Anadil Öğreniminde Kritik Dönemler. http://www.antakyaatakoleji.k12.tr/downloadresim/59988fbc36a22d1.pdf
  • Eurydice (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) (2008). Avrupa’da Okullarda Dil Öğretimi Hakkında Temel Veriler. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/095TR.pdf
  • Güler, G. (2005). Avrupa Konseyi Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı Ve Türkiye’de Yabancı Dil Öğretim Süreçleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 6 (1). 89-106.
  • Güneş, B. (2009). 1945-1980 Arası Türkiye’de İngilizce Eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • İlter, B., Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşleri.
  • Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:15 No:1 21-30
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (6. basım). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Küçük, M. (2006). Okul Öncesinde Yabancı Dil Eğitimi Konusunda Eğitimcilerin Ve Ailelerin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Oral, Y. (2010). Türkiye‟de Yabancı Dil Eğitimi Politikaları Bağlamında İngilizce: “Eleştirel Bir Çalışma”. Alternatif Eğitim E-Dergisi. 1 (1). 59-68.
  • Sönmez, V., Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Investigation of Primary School Teachers’ and English Teachers' Views About from Second Grade Primary School to be on Foreign Language Education About

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 40 - 49, 01.01.2013

Abstract

Foreign languages, thanks to evolving technology has become an important concept in our shrinking world. Used in our country "a language is a human" statement clearly emphasizes the importance of foreign languages. Chairman of the Board of Education of the Ministry of Education dated 25.06.2012 and numbered by the decision of 69 primary schools primary and secondary in the weekly course schedule changes are made. Primary schools primary and secondary weekly course schedule from the 2012-2013 academic year, the first and fifth grade was introduced gradually to begin with. With this change from 2nd grade elementary school foreign language courses took place two hours per week. First time in the 2013-2014 academic year foreign language courses taught in the 2nd grade has begun. The aim of this study started to be taught from the 2nd grade elementary school foreign language lesson, primary school teachers and English teachers' opinions about the course is to examine. In this context, from the 2nd grade with regard to foreign language training of teachers and English teachers have been consulted. Research is screening model. 10 primary school teachers, 10 English teachers, including total of 20 interviews were conducted with the teacher. Interviews were carried out in August 2013. Semi-structured interviews with the teachers have been consulted on the subject. The interviews were recorded on audio recorders by researchers. Voice recorder has been made in the information written on computer. Descriptive analysis was used to analyze the data. As a result of the assessment made from second grade elementary school foreign language courses has been determined that there were differences in the delivery. Do you also of course by primary school teachers, English teachers should be given by it is determined that there are different opinions about

References

  • Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4–8. Sınıflarda Yabancı Dil Öğretimindeki Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi (Adana Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Ateş Özdemir, E. (2006). Türkiye’de İngilizce Öğreniminin Yaygınlaşmasının Nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, (1), 28-35.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (12. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı: 21. 285-307.
  • Çetintaş, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitim ve Öğretiminin Sürekliliği. Journal of Language and Linguistic Studies. 6 (1). 65-74.
  • Demirezen, M. (2003). Yabancı Dil ve Anadil Öğreniminde Kritik Dönemler. http://www.antakyaatakoleji.k12.tr/downloadresim/59988fbc36a22d1.pdf
  • Eurydice (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) (2008). Avrupa’da Okullarda Dil Öğretimi Hakkında Temel Veriler. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/095TR.pdf
  • Güler, G. (2005). Avrupa Konseyi Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı Ve Türkiye’de Yabancı Dil Öğretim Süreçleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 6 (1). 89-106.
  • Güneş, B. (2009). 1945-1980 Arası Türkiye’de İngilizce Eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • İlter, B., Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşleri.
  • Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:15 No:1 21-30
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (6. basım). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Küçük, M. (2006). Okul Öncesinde Yabancı Dil Eğitimi Konusunda Eğitimcilerin Ve Ailelerin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Oral, Y. (2010). Türkiye‟de Yabancı Dil Eğitimi Politikaları Bağlamında İngilizce: “Eleştirel Bir Çalışma”. Alternatif Eğitim E-Dergisi. 1 (1). 59-68.
  • Sönmez, V., Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Bahattin Ekuş This is me

Özgür Babayiğit This is me

Publication Date January 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 1

Cite

IEEE B. Ekuş and Ö. Babayiğit, “İLKOKUL 2. SINIFTAN İTİBAREN YABANCI DİL EĞİTİMİ VERİLMESİNE İLİŞKİN SINIF VE İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, Researcher, vol. 1, no. 1, pp. 40–49, 2013.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.