BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRK DÜNYASI ALGISI

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 44 - 55, 01.01.2014

Abstract

Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının Türk Dünyası’na ilişkin algıları ve bilgi düzeyleri incelenmiştir. Araştırma, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 18 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş açık uçlu soru formu yardımı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler değerlendirildiğinde araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarının Türk Dünyası’na ilişkin bilgi düzeylerin yeterli olmadığı, lisans eğitimleri sırasında Türk Dünyası’na ilişkin eğitim aldıkları ancak bunu yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Türk Dünyası’nın en önemli sorunu olarak Türk devlet ve topluluklarının birlik içinde olmamaları görülmektedir. Katılımcıların Türk Dünyası’nın geleceğine ilişkin düşünceleri ise genelde olumsuz bulunmuştur

References

  • Alım, M. (2009). “Coğrafya Eğitimi Öğrencilerinin Türk Dünyası Algıları (Atatürk Üniversitesi Örneği)”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2). 574-586.
  • Aktaş, Ö. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türk Kimliği, Dost ve Düşman Ülke Algıları. EKEV Akademi Dergisi. 17(57), 183-208.
  • Diktaş, G. (2008). Sakarya Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Türk Dünyası ve Akraba Topluluklarından Gelen Öğrencilerdeki Türk İmajı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 220601.
  • Gadimov, C. (2008). Yazılı Basında Türk Dünyası. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 261835.
  • Gömeç, S. (2007). “Türkiye-Türk Cumhuriyeti İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 1(1). 114-131.
  • Güler, A., AKGÜL, S. VE ŞİMŞEK, A. (2007). Türklük Bilgisi. TÜRKAR Türk Metal Sendikası Araştırma Bürosu. Ankara.
  • İlhan, S. (2003). Avrupa Birliğine Neden Hayır (Jeopolitik Yaklaşım). (3. Baskı). Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Landau, J. M. (1995). Pan-Turkismfrom Irredentismto Cooperation. (2th. Ed.). Indiana University Press, Bloomington.
  • Memiş, E. ve Köstüklü, N. (2005). Yeni ve Yakın Çağda Türk Dünyası. Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Özav, L. (2001). ''Eğitim Fakültelerindeki Yeniden Yapılanmanın Coğrafya Eğitimine Etkileri”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 59-69.
  • Özey, R. (2009). Türk Dünyası Coğrafyası Ülkeler, İnsanlar ve Sorunlar. (6. Baskı). Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Özey, R. (2002). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Polat, H. (2008). 1950’den Günümüze Lise Türk Dili ve Edebiyatı Müfredatlarında Türk Dünyası Edebiyatına Verilen Yerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 239026.
  • Somuncuoğlu, S. (2002). Avrupa Birliği: Bitmeyen Yol. Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Şahin, C. (2001). Ülkeler Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Tunçer, H. (2002). “Türk Öğrencilerin Zihin Haritalarında İslam Ülkeleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 12(2), 83-103.
  • Uçar, F. (2007). Dış Türkler. (2. Baskı). Fark Yayınları, Ankara.
  • Ulusoy, K. (2009). “İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Türk Dünyası ve Türk Cumhuriyetlerine Yönelik Tutum ve Düşünceleri”. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi. (26), 357-378.
  • Veliyev, D. (2009). “Kürselleşme Sürecinde Türk Dünyası”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. (19), 103-110.

The Perception “Turkish World” in The Applicants for Primary School Teaching

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 44 - 55, 01.01.2014

Abstract

In this study, the perceptions and information levels of applicants of primary school teaching on Turkish World was examined. The study was carried out with 18 students studying in 4th Grade of Main Scientific Branch “Primary School Teaching” of Ahmet Kelesoğlu Educational Faculty, Selcuk University. The data of study was collected via open ended questionnaire, developed by researcher. When the obtained data were assessed, it was concluded that the information levels of the applicants included in the study on Turkish world was not sufficient, that they were educated on Turkish world during their license educations, but that they did not find it sufficient. That Turkish states and communities are not in unity is seen as an important problem of Turkish world. The considerations of participants on the future of Turkish world are generally found negative

References

  • Alım, M. (2009). “Coğrafya Eğitimi Öğrencilerinin Türk Dünyası Algıları (Atatürk Üniversitesi Örneği)”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2). 574-586.
  • Aktaş, Ö. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türk Kimliği, Dost ve Düşman Ülke Algıları. EKEV Akademi Dergisi. 17(57), 183-208.
  • Diktaş, G. (2008). Sakarya Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Türk Dünyası ve Akraba Topluluklarından Gelen Öğrencilerdeki Türk İmajı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 220601.
  • Gadimov, C. (2008). Yazılı Basında Türk Dünyası. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 261835.
  • Gömeç, S. (2007). “Türkiye-Türk Cumhuriyeti İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 1(1). 114-131.
  • Güler, A., AKGÜL, S. VE ŞİMŞEK, A. (2007). Türklük Bilgisi. TÜRKAR Türk Metal Sendikası Araştırma Bürosu. Ankara.
  • İlhan, S. (2003). Avrupa Birliğine Neden Hayır (Jeopolitik Yaklaşım). (3. Baskı). Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Landau, J. M. (1995). Pan-Turkismfrom Irredentismto Cooperation. (2th. Ed.). Indiana University Press, Bloomington.
  • Memiş, E. ve Köstüklü, N. (2005). Yeni ve Yakın Çağda Türk Dünyası. Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Özav, L. (2001). ''Eğitim Fakültelerindeki Yeniden Yapılanmanın Coğrafya Eğitimine Etkileri”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 59-69.
  • Özey, R. (2009). Türk Dünyası Coğrafyası Ülkeler, İnsanlar ve Sorunlar. (6. Baskı). Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Özey, R. (2002). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Polat, H. (2008). 1950’den Günümüze Lise Türk Dili ve Edebiyatı Müfredatlarında Türk Dünyası Edebiyatına Verilen Yerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 239026.
  • Somuncuoğlu, S. (2002). Avrupa Birliği: Bitmeyen Yol. Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Şahin, C. (2001). Ülkeler Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Tunçer, H. (2002). “Türk Öğrencilerin Zihin Haritalarında İslam Ülkeleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 12(2), 83-103.
  • Uçar, F. (2007). Dış Türkler. (2. Baskı). Fark Yayınları, Ankara.
  • Ulusoy, K. (2009). “İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Türk Dünyası ve Türk Cumhuriyetlerine Yönelik Tutum ve Düşünceleri”. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi. (26), 357-378.
  • Veliyev, D. (2009). “Kürselleşme Sürecinde Türk Dünyası”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. (19), 103-110.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Serdarhan Musa Taşkaya This is me

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 1

Cite

IEEE S. M. Taşkaya, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRK DÜNYASI ALGISI”, Researcher, vol. 2, no. 1, pp. 44–55, 2014.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.