BibTex RIS Cite

Milli Eğitim Bakanlığının Tavsiye Ettiği Kitapların ve Filmlerin Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarına ve Öğretmen Yeterliklerine Etkisi

Year 2017, Volume: 5 Issue: 4, 680 - 698, 01.01.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı’nın aday öğretmenlerin okumaları ve izlemeleri için tavsiye ettiği kitap ve filmlerin öğretmen adaylarının öğretmen yeterliklerine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına olan etkisini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ndeki lisans programlarının son sınıflarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları; örneklemini ise evren içerisinden tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 303 K=188, E=115 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliklerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının yüksek, Milli Eğitim Bakanlığının tavsiye ettiği kitapları okuma ve filmleri izleme oranlarının ise çok düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının yeterlik ve tutumlarında kitap okuyan ve film izleyen öğretmen adayları lehine anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir

References

  • Altay, A., Çakır, G. & Çakır, A. (2011). Turizm ve otel işletmeciliği programı öğrencilerinin kitap okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: Trakya bölgesinde yer alan MYO’ları örneği. 2. Uluslararası 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. 25-27 Mayıs 2011. Adnan Menderes Üniversitesi. Aydın.
  • Arı, E. & Demir, M. K. (2013) İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 116-128.
  • Arıcı, A. F. (2008). Okumayı niye sevmiyoruz? Üniversite öğrencileri ile mülakatlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (10), 91-100.
  • Aslantürk, E. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan MenderesÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bahar, H. H. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin barındıkları yere göre çeşitli televizyon programlarını izleme sürelerinin değerlendirilmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 169.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Batur, Z., Gülveren, H. & Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi örneği, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 32
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Zeitschrift für die Welt der Türken (Journal of World of Turks), 2 (1), 411- 428.
  • Britner, S. L. & Pajares, F. (2006). Sources of science self-efficacy beliefs of middle school students. Journal of Research in Science Teaching, 43 (5), 485-499.
  • Brouwers, A. & Tomic, W. (2001). The factorial validity of scores on the teacher Interpersonal self-efficacy scale. Educational and Psychological Measurement, 61 (3), 433-445.
  • Bulut, H. & Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 13-27.
  • Chennault, R. E. (2006). Hollywood films about schools: Where race, politics and education intersect.
  • The United States of America: Palgarave Macmillan. Çağlar, Ç. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin yabancılaşma düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13 (3), 1513.
  • Çapri, B. & Çelikkaleli, Ö. (2008). Investigation of pre-service teachers’ attitudes towards teaching and professional self-efficacy beliefs according to their gender, programs and faculties. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53.
  • Çelikkaleli, Ö. & Akbaş, A. (2007). Pre-service teachers’ science instruction self-efficacy beliefs as predictor of attitude toward science course. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 (1), 21-34.
  • Çiftçi, S. & Taşkaya, S. M. (2010). Pre-service teachers' relationship between self-efficacy, and communication skills. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 20-22 Mayıs 2010.
  • Fırat Üniversitesi. Elazığ. Diken, İ. H. (2004). A study of the validity and reliability of the Turkish version of the teacher efficacy scale. Eurasian Journal of Educational Research, 16, 102-112.
  • Ekici, G. (2008). The effects of the classroom management lesson on pre-service teachers' teacher sense of self-efficacy. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 98-110.
  • Engin, G. & Koç, Ç. G. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 182, 168.
  • Eraslan, L. & Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2), 427-438.
  • Erdem, C. (2012). Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik algıları ve tutumları üzerine bir araştırma. Turkish Studies – International Periodical For the Languages Literature and History of Turkish or Turkic, 7 (4), 1727-1747.
  • Erişen, Y. & Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerine yönelik yeterlilik algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, (4), 427-439.
  • Geçgel, H. & Burgul, F. (2009). Eğitim fakültesinde öğrencilerin okuma ilgi alanları (Çanakkale örneği). TÜBAV Bilim Dergisi, 3 (2), 341-353.
  • Ghaith, G. & Yaghi, H. (1997). Relationships among experience, teacher efficacy, and attitudes toward the implementation of instructional innovation. Teaching and Teacher Education, 13 (4), 451-458.
  • Gökçe, F. & Sezer, O. G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Uludağ Üniversitesi örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (1), 1
  • Gömleksiz, M. N. (2004). Geleceğin öğretmenlerinin kitap okumaya ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi
  • Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-21. Gürbüz, H. & Kışoğlu, M. (2007). Tezsiz yüksek lisans programına devam eden fen-edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Atatürk Üniversitesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 71-83.
  • İlgar, L., İlgar, Ş. & Topaç, N. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına ilişkin görüş ve tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 41, 99-116.
  • İnceoğlu, M. (2004). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Elips Kitap Kesit Tanıtım. Ltd. Şti.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaşkaya, A. & Çavuşoğlu, F. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarında eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi: okul ve öğretmen içerikli sinema filmleri uygulaması.
  • International Online Journal of Educational Sciences, 9 (3), 842 – 861. Kurtulgan, M. & Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8 (2), 237-258.
  • Kuş, Z. & Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal bilgiler ve Türkçe öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, (1), 11-32.
  • Mergen, H., Arslan, H., Mergen, E. B. & Arslan E. (2014). Öğretmen adaylarının mesleklerine yönelik tutum ve kaygıları. NWSA-Education Sciences, 9 (2), 162-177.
  • Morgil, İ., Seçken, N. & Yücel, A. D. (2004). Based on some investigation of self-efficacy beliefs of pre-service chemistry teachers variables. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 62-72.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z. Y. & Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı:
  • Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9 (2), 431-465. Oruç, Ş. & Sarıbıdak, D. (2015). Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitim içerikli filmlerin eğitim ortamlarına etkisine ilişkin görüşleri. Internatıonal Journal of Field Educatıon. 1 (1). 19
  • Papanastasiou, C. (2002). School, Teaching and family influence on student attitudes toward science: Based on TIMSS data for Cyprus. Studies in Educational Evaluation, 28 (1), 86.
  • Saracaloğlu, A. S. & Yenice, N. (2009). Investigating the self-efficacy beliefs of science and elementary teachers with respect to some variables. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5 (2), 244
  • Serin, K. M., Güneş, M. A. & Değirmenci, H. (2015). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile mesleğe yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Cumhuriyet International Journal of Education, 4 (1), 21-34.
  • Silah, M. (2000). Sosyal psikoloji (davranış bilimi). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şeker, H., Deniz, S., & Görgen, İ. (2005). Tezsiz yüksek lisans öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterlikleri üzerine değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 42, 237-253.
  • Tel, M., Öcalan, M., Ramazanoğlu, F. & Demirel, E. T. (2007). Bazı sosyoekonomik değişkenlere göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Fırat
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 185- 199. Toruk, İ. (2008). Üniversite gençliğinin medya kullanma alışkanlıkları üzerine bir analiz.
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 475-488. Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45, 109-127.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. & Özer, N. (2009). Secondary school teachers’ self- efficacy beliefs. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 1-16.
  • Yeşilyurt, E. (2013) Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 12 (45), 88-104.
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C. & Soran, H. (2004). Teacher self-efficacy belief. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 58. <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi58/yilmaz- koseoglu.htm> adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 15.11.2017)
  • Yılmaz, M. & Benli, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 281
  • Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5 (1), 1-6.

The Effect of the Books and Movies Recommended by the Ministry of National Education on Preservice Teachers' Attitudes towards the Teaching Profession and Teacher Efficacy

Year 2017, Volume: 5 Issue: 4, 680 - 698, 01.01.2017

Abstract

The aim of this study, The Ministry of National Education recommends that the films and books recommended by the candidate teachers for watching and reading should determine the effects of the preservice teachers' attitudes towards the teaching profession and their teacher competencies. The universe of the research is Candidate candidates who are studying in the last classes of the undergraduate programs at Niğde Omer Halisdemir University Faculty of Education; F = 188, M = 115 teacher candidates selected by stratified sampling method within the universe. As a result of the research, it has been determined that the preservice teachers' attitudes towards teaching proficiencies and teaching profession are high and the reading rates of the books recommended by the Ministry of National Education and watching films are very low. In addition, it was determined that there are significant differences in the qualifications and attitudes of teacher candidates in favor of teacher candidates who read books and watch films.

References

  • Altay, A., Çakır, G. & Çakır, A. (2011). Turizm ve otel işletmeciliği programı öğrencilerinin kitap okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: Trakya bölgesinde yer alan MYO’ları örneği. 2. Uluslararası 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. 25-27 Mayıs 2011. Adnan Menderes Üniversitesi. Aydın.
  • Arı, E. & Demir, M. K. (2013) İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 116-128.
  • Arıcı, A. F. (2008). Okumayı niye sevmiyoruz? Üniversite öğrencileri ile mülakatlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (10), 91-100.
  • Aslantürk, E. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan MenderesÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bahar, H. H. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin barındıkları yere göre çeşitli televizyon programlarını izleme sürelerinin değerlendirilmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 169.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Batur, Z., Gülveren, H. & Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi örneği, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 32
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Zeitschrift für die Welt der Türken (Journal of World of Turks), 2 (1), 411- 428.
  • Britner, S. L. & Pajares, F. (2006). Sources of science self-efficacy beliefs of middle school students. Journal of Research in Science Teaching, 43 (5), 485-499.
  • Brouwers, A. & Tomic, W. (2001). The factorial validity of scores on the teacher Interpersonal self-efficacy scale. Educational and Psychological Measurement, 61 (3), 433-445.
  • Bulut, H. & Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 13-27.
  • Chennault, R. E. (2006). Hollywood films about schools: Where race, politics and education intersect.
  • The United States of America: Palgarave Macmillan. Çağlar, Ç. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin yabancılaşma düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13 (3), 1513.
  • Çapri, B. & Çelikkaleli, Ö. (2008). Investigation of pre-service teachers’ attitudes towards teaching and professional self-efficacy beliefs according to their gender, programs and faculties. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53.
  • Çelikkaleli, Ö. & Akbaş, A. (2007). Pre-service teachers’ science instruction self-efficacy beliefs as predictor of attitude toward science course. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 (1), 21-34.
  • Çiftçi, S. & Taşkaya, S. M. (2010). Pre-service teachers' relationship between self-efficacy, and communication skills. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 20-22 Mayıs 2010.
  • Fırat Üniversitesi. Elazığ. Diken, İ. H. (2004). A study of the validity and reliability of the Turkish version of the teacher efficacy scale. Eurasian Journal of Educational Research, 16, 102-112.
  • Ekici, G. (2008). The effects of the classroom management lesson on pre-service teachers' teacher sense of self-efficacy. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 98-110.
  • Engin, G. & Koç, Ç. G. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 182, 168.
  • Eraslan, L. & Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2), 427-438.
  • Erdem, C. (2012). Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik algıları ve tutumları üzerine bir araştırma. Turkish Studies – International Periodical For the Languages Literature and History of Turkish or Turkic, 7 (4), 1727-1747.
  • Erişen, Y. & Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerine yönelik yeterlilik algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, (4), 427-439.
  • Geçgel, H. & Burgul, F. (2009). Eğitim fakültesinde öğrencilerin okuma ilgi alanları (Çanakkale örneği). TÜBAV Bilim Dergisi, 3 (2), 341-353.
  • Ghaith, G. & Yaghi, H. (1997). Relationships among experience, teacher efficacy, and attitudes toward the implementation of instructional innovation. Teaching and Teacher Education, 13 (4), 451-458.
  • Gökçe, F. & Sezer, O. G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Uludağ Üniversitesi örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (1), 1
  • Gömleksiz, M. N. (2004). Geleceğin öğretmenlerinin kitap okumaya ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi
  • Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-21. Gürbüz, H. & Kışoğlu, M. (2007). Tezsiz yüksek lisans programına devam eden fen-edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Atatürk Üniversitesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 71-83.
  • İlgar, L., İlgar, Ş. & Topaç, N. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına ilişkin görüş ve tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 41, 99-116.
  • İnceoğlu, M. (2004). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Elips Kitap Kesit Tanıtım. Ltd. Şti.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaşkaya, A. & Çavuşoğlu, F. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarında eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi: okul ve öğretmen içerikli sinema filmleri uygulaması.
  • International Online Journal of Educational Sciences, 9 (3), 842 – 861. Kurtulgan, M. & Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8 (2), 237-258.
  • Kuş, Z. & Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal bilgiler ve Türkçe öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, (1), 11-32.
  • Mergen, H., Arslan, H., Mergen, E. B. & Arslan E. (2014). Öğretmen adaylarının mesleklerine yönelik tutum ve kaygıları. NWSA-Education Sciences, 9 (2), 162-177.
  • Morgil, İ., Seçken, N. & Yücel, A. D. (2004). Based on some investigation of self-efficacy beliefs of pre-service chemistry teachers variables. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 62-72.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z. Y. & Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı:
  • Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9 (2), 431-465. Oruç, Ş. & Sarıbıdak, D. (2015). Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitim içerikli filmlerin eğitim ortamlarına etkisine ilişkin görüşleri. Internatıonal Journal of Field Educatıon. 1 (1). 19
  • Papanastasiou, C. (2002). School, Teaching and family influence on student attitudes toward science: Based on TIMSS data for Cyprus. Studies in Educational Evaluation, 28 (1), 86.
  • Saracaloğlu, A. S. & Yenice, N. (2009). Investigating the self-efficacy beliefs of science and elementary teachers with respect to some variables. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5 (2), 244
  • Serin, K. M., Güneş, M. A. & Değirmenci, H. (2015). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile mesleğe yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Cumhuriyet International Journal of Education, 4 (1), 21-34.
  • Silah, M. (2000). Sosyal psikoloji (davranış bilimi). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şeker, H., Deniz, S., & Görgen, İ. (2005). Tezsiz yüksek lisans öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterlikleri üzerine değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 42, 237-253.
  • Tel, M., Öcalan, M., Ramazanoğlu, F. & Demirel, E. T. (2007). Bazı sosyoekonomik değişkenlere göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Fırat
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 185- 199. Toruk, İ. (2008). Üniversite gençliğinin medya kullanma alışkanlıkları üzerine bir analiz.
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 475-488. Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45, 109-127.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. & Özer, N. (2009). Secondary school teachers’ self- efficacy beliefs. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 1-16.
  • Yeşilyurt, E. (2013) Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 12 (45), 88-104.
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C. & Soran, H. (2004). Teacher self-efficacy belief. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 58. <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi58/yilmaz- koseoglu.htm> adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 15.11.2017)
  • Yılmaz, M. & Benli, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 281
  • Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5 (1), 1-6.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Remzi Kılıç This is me

Barış Çaycı This is me

Attila Döl This is me

Yusuf Gençer This is me

Publication Date January 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 4

Cite

IEEE R. Kılıç, B. Çaycı, A. Döl, and Y. Gençer, “Milli Eğitim Bakanlığının Tavsiye Ettiği Kitapların ve Filmlerin Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarına ve Öğretmen Yeterliklerine Etkisi”, Researcher, vol. 5, no. 4, pp. 680–698, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.