BibTex RIS Cite

Önlisans Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları

Year 2018, Volume: 6 Issue: 3, 20 - 27, 01.01.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarını belirlemektir. Çalışma grubunu çocuk gelişimi bölümünde eğitim alan 236 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Karaman Kepenekçi 2006 tarafından geliştirilen “çocuk haklarına ilişkin tutum ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. Veriler yüzde, ortalama ve frekans yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin çocuk haklarına ilişkin tutum ölçeğinden aldıkları puanların ortalamaları 92,779 dur. Bu ortalamaya göre çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarının yüksek olduğu söylenebilir

References

  • Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması . Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • Akyüz, E. (2013) Çocuk Hukuku Çocuklarının Hakları ve Korunması. Pegem Akademi Yayınları, Genişletilmiş 3.Baskı: Ankara
  • Alderson, P. ve Arnold, S.(1999) ESRC Children 5-6 Briefing No.1 Civil Rights in Schools. Swindon, ESRC. Erbay, E(2010). Çocuk Hakları ve Türkiye’de Çocuk İşçiliği Sorunu Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin 20. Yılında Türkiye’de Çocuk Hakları. Eds. Hakan Acar ve Arzu İçağasıoğlu Çoban, Maya Akademi, Ankara
  • Fazlıoğlu, Z. (2007). Çocuk Hakları Sözleşmesinde Yer Alan “Çocuk Hakları” Konusunda Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Bilinç Düzeyleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaman Kepenekci, Y. (2006). A Study Of University Studets’ Attitudes Towards Children’s Rights İn Turkey. The International Journal of Children’s Rights, 14, 307-319.
  • Kaya, S.Ö (2011) Öğretmen Adaylarının Çocuk Hakları İle İlgili Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar. Kor, K.(2013) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Hakları Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Moroğlu, N.(2003). Türkiye’de ve Dünyada Çocuk Hakları. İstanbul: Alman Liseleri Kültür ve Eğitim Vakfı Sevinç, M.(2005). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • UNICEF (2005). Dünya Çocuklarının Durumu, Ankara.

Attitudes Of Associate Degree Child Development Students' About Children's Rights

Year 2018, Volume: 6 Issue: 3, 20 - 27, 01.01.2018

Abstract

The purpose of this study is to determine attitudes of associate degree child development students' children's rights. The working group constitutes 236 students who educate in the child development department. The data were collected using the "attitude scale about children's rights" developed by Karaman Kepenekçi 2006 . Research is a study in the screening model. The data were analyzed by mean, percentage and frequency.According to the results of the research, the average of the students is 92,779.According to this average, it can be said that the attitudes of the students in the child development department to children's rights are high

References

  • Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması . Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • Akyüz, E. (2013) Çocuk Hukuku Çocuklarının Hakları ve Korunması. Pegem Akademi Yayınları, Genişletilmiş 3.Baskı: Ankara
  • Alderson, P. ve Arnold, S.(1999) ESRC Children 5-6 Briefing No.1 Civil Rights in Schools. Swindon, ESRC. Erbay, E(2010). Çocuk Hakları ve Türkiye’de Çocuk İşçiliği Sorunu Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin 20. Yılında Türkiye’de Çocuk Hakları. Eds. Hakan Acar ve Arzu İçağasıoğlu Çoban, Maya Akademi, Ankara
  • Fazlıoğlu, Z. (2007). Çocuk Hakları Sözleşmesinde Yer Alan “Çocuk Hakları” Konusunda Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Bilinç Düzeyleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaman Kepenekci, Y. (2006). A Study Of University Studets’ Attitudes Towards Children’s Rights İn Turkey. The International Journal of Children’s Rights, 14, 307-319.
  • Kaya, S.Ö (2011) Öğretmen Adaylarının Çocuk Hakları İle İlgili Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar. Kor, K.(2013) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Hakları Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Moroğlu, N.(2003). Türkiye’de ve Dünyada Çocuk Hakları. İstanbul: Alman Liseleri Kültür ve Eğitim Vakfı Sevinç, M.(2005). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • UNICEF (2005). Dünya Çocuklarının Durumu, Ankara.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Akın Karakuyu This is me

Ahmet Uyar This is me

Ali Birvural This is me

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 3

Cite

IEEE A. Karakuyu, A. Uyar, and A. Birvural, “Önlisans Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları”, Researcher, vol. 6, no. 3, pp. 20–27, 2018.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.