Bu çalışmanın amacı çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarını belirlemektir. Çalışma grubunu çocuk gelişimi bölümünde eğitim alan 236 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Karaman Kepenekçi 2006 tarafından geliştirilen “çocuk haklarına ilişkin tutum ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. Veriler yüzde, ortalama ve frekans yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin çocuk haklarına ilişkin tutum ölçeğinden aldıkları puanların ortalamaları 92,779 dur. Bu ortalamaya göre çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarının yüksek olduğu söylenebilir
The purpose of this study is to determine attitudes of associate degree child development students' children's rights. The working group constitutes 236 students who educate in the child development department. The data were collected using the "attitude scale about children's rights" developed by Karaman Kepenekçi 2006 . Research is a study in the screening model. The data were analyzed by mean, percentage and frequency.According to the results of the research, the average of the students is 92,779.According to this average, it can be said that the attitudes of the students in the child development department to children's rights are high
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 3 |
The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.