BibTex RIS Cite

Denetim Alanı ve İş Tatmini İlişkisi ve Özel Sektör İmalat İşletmelerine Bir Uygulama

Year 2018, Volume: 6 Issue: 3, 317 - 331, 01.01.2018

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, denetim alanı ile iş tatmini ilişkisini belirlemektir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda geliştirilen hipotezleri test etmek için GAP Bölgesinde bulunan 6 işletmede çalışanlardan veriler elde edilmiş ve bu veriler, sıra farkları korelasyon tekniği ile analiz edilmiştir. Bu amaçla Adıyaman, Şanlıurfa ve Mardin’de imalat sektöründe çalışan 253 kişiden anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda, denetim alanı ile iş tatmini arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışmalar sonunda, uygulamacılar ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmaktadır

References

  • Aydın, Mustafa. (1984). Örgütlerde Çatışma. Ankara: Bas-Yay Matbası, 54-57.
  • Akdoğan, A.Asuman. (1994). İşletmelerde büyüme ve büyüyen işletmelerde örgütleme sorunları üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, (11), 165-181.
  • Baysal, Ayşe Can. (1987). İşletmelerde iş tatminini ölçmede kullanılan psikoteknik yöntemler. İşletme Fakültesi Dergisi, 16 (2), 29-44.
  • Çekmecelioğlu, Hülya. (2006). İş tatmini ve örgütsel bağlılık tutumlarının işten ayrılma niyeti ve verimlilik üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi: bir araştırma, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 8(2), 157-165.
  • Davis, Keith. (1982). İşletmelerde İnsan Davranışı. (Kemal Tosun ve arkadaşları, çev.). 5.bs., İstanbul, İstanbul Üniversitesi, 273-274.
  • Efil, İsmail. (1994). Yönetimde kalite kontrol çemberleri ve uygulamadan örnekler. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları.
  • Elbir, Ö. (2006). Motivasyon araçlarının iş tatmini üzerine etkileri: kütahya ceza infaz kurumunda bir uygulama, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, 72-73
  • Evan, William M. (1993). Organization theory research and design. New York: Macmillan Publishing Company.
  • Ferris, Gerald R. & Dwight, D.Frink. (1996) Perceptions of organizational politics: prediction, stress-Related İmplication and Outcomes Human Relations, 49, (2), 233-243.
  • Gatewood, Robert D., Taylor, Robert R. & Ferrell, O.C. (1995). Management: Comprehension, Analysis and Application. Chicago, Irwin.
  • Güney, S. (2011). Örgütsel davranış, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Higgins, James M. (1994). The management challenge: an introduction to management, New York: MacMillan Publishing Company, 331-333.
  • İşcan, Ö.F. & Timuroğlu M. K. ( 2007). Örgüt kültürünün iş tatmini üzerindeki etkisi ve bir uygulama. Atatürk Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 21 (1), 119-135.
  • Karagöz, Murat. (1995). İstatistik yöntemleri. İ.Ü.İİBF, Malatya, 2.bs., 154-155.
  • Kaptan, Saim. (1991). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Gazi Üniversitesi.
  • Kazmier, Leonard J. (1979). İşletme Yönetimi İlkeleri. (Çev: C.Tutum & Ü.Polat). Ankara: Türkiye Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları, 78, 141-268.
  • Küçük, Bahattin. (1995). Yöneticinin verimli çalışma stratejileri, Verimlilik Dergisi, 2, 17- 30.
  • Lundberg, C., Gudmundson, A. & Andersson, T. D. (2009). Herzberg’s two factor theory of work motivation tested empirically on seasonal workers in hospitality and tourism. Tourism Management, 30 (6), 890-899.
  • Mafini, C. & Dlodlo, N. (2014). The relationship between extrinsic motivation, job satisfaction and life satisfaction amongst employees in a public organization. SAJournal Of Industrial Psychology, 40 (1), 1166-1179.
  • Mondy, R.Wayne & Shane R.Premeaux. (1995). Concepts, practices, and skills. New Jersey: Prentice Hall, İnc., Englewood Cliffs, 245-246.
  • O’leary-Kelly, Anne M. & Rick, W.Griffin. (1996). Organization-motivated aggression: a research framework, Academy of Management Review, 21, (1), 225-253.
  • Özalp, İnan. (1990). Yönetim ve organizasyon. Eskişehir. A.Ü.Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayınları, 1, 183-189.
  • Quinn, James B., Philp, Anderson. & Sydney, Finklelstein. (1996). Managing professional intellect: making the most of the best, Harvard Business Review, 71-79.
  • Robbins, Stephen P. (1986). Organizational behavior. New Jersey: Prentice-Hall, (3), 98- 107.
  • Robey, Daniel. (1991). Designing organization. Boston: Irwin, (3).
  • Rue, Leslie W. & Lloyd, L.Byars. (1995). Management: skills and application, Chicago: İrwin, (7), 236-237.
  • Rusenbaum, Bernard L. (1993). Yönetici için küçük motivasyon modelleri.(Serdar Özgerçin, çev.). Ankara: Öteki Yönetim Dizisi, 118-120.
  • Sevinç, H. (2015). The tools that are used in the motivation of public employees. The Journal of International Social Research, 8 (39), 944-964.
  • Statt, D. A. (2004). Psychology and the world of work, New York: Palgrave Macmillan, (2).
  • Stoner, James A.F. & R.E.Edward, Freeman. (1989). Management. New Jersey: Prentice Hall Englewood Cliffs,(4), 263-264.
  • Şeker, S. E. (2014). Bilişim sistemleri ve eşitlik teorisi, YBS Ansiklopedi, 1 (2), 5-17.
  • Şimşek, Levent. (1995). İş Tatmini. Verimlilik Dergisi, (2), 91-108.
  • Wastı, S.Arzu. (1995). Kültürel farklılaşmanın örgütsel yapı ve davranışa etkileri: karşılaştırmalı bir inceleme. Ankara. ODTÜ Gelişme Dergisi, 22, (4), 503-524.
  • Wells, Ronald G. (1993). Yetki devri. (Vedat Üner, çev.). İstanbul, Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi, (5), .27-30.

Relations Between Control Field And Job Satisfaction And An Application İn The Manufacturing Sector İn The Private Sector

Year 2018, Volume: 6 Issue: 3, 317 - 331, 01.01.2018

Abstract

Basic aim of this study is to determine relations between control field and job satisfaction. To test hypotheses was developed for the purpose of this study, obtained from employees of 6 companies in GAP Zone and these data were analyzed with correlation of sequence differences analysis methods. For this purpose, it was collected data by questionnaire method from 253 employees working in the manufacturing sector in Adıyaman, Şanlıurfa ve Mardin. According to the results of this study, it is proved that there is a positive and significant association between control field and job satisfaction. At the end, the results, managerial implications and suggestions for future research are presented

References

  • Aydın, Mustafa. (1984). Örgütlerde Çatışma. Ankara: Bas-Yay Matbası, 54-57.
  • Akdoğan, A.Asuman. (1994). İşletmelerde büyüme ve büyüyen işletmelerde örgütleme sorunları üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, (11), 165-181.
  • Baysal, Ayşe Can. (1987). İşletmelerde iş tatminini ölçmede kullanılan psikoteknik yöntemler. İşletme Fakültesi Dergisi, 16 (2), 29-44.
  • Çekmecelioğlu, Hülya. (2006). İş tatmini ve örgütsel bağlılık tutumlarının işten ayrılma niyeti ve verimlilik üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi: bir araştırma, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 8(2), 157-165.
  • Davis, Keith. (1982). İşletmelerde İnsan Davranışı. (Kemal Tosun ve arkadaşları, çev.). 5.bs., İstanbul, İstanbul Üniversitesi, 273-274.
  • Efil, İsmail. (1994). Yönetimde kalite kontrol çemberleri ve uygulamadan örnekler. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları.
  • Elbir, Ö. (2006). Motivasyon araçlarının iş tatmini üzerine etkileri: kütahya ceza infaz kurumunda bir uygulama, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, 72-73
  • Evan, William M. (1993). Organization theory research and design. New York: Macmillan Publishing Company.
  • Ferris, Gerald R. & Dwight, D.Frink. (1996) Perceptions of organizational politics: prediction, stress-Related İmplication and Outcomes Human Relations, 49, (2), 233-243.
  • Gatewood, Robert D., Taylor, Robert R. & Ferrell, O.C. (1995). Management: Comprehension, Analysis and Application. Chicago, Irwin.
  • Güney, S. (2011). Örgütsel davranış, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Higgins, James M. (1994). The management challenge: an introduction to management, New York: MacMillan Publishing Company, 331-333.
  • İşcan, Ö.F. & Timuroğlu M. K. ( 2007). Örgüt kültürünün iş tatmini üzerindeki etkisi ve bir uygulama. Atatürk Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 21 (1), 119-135.
  • Karagöz, Murat. (1995). İstatistik yöntemleri. İ.Ü.İİBF, Malatya, 2.bs., 154-155.
  • Kaptan, Saim. (1991). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Gazi Üniversitesi.
  • Kazmier, Leonard J. (1979). İşletme Yönetimi İlkeleri. (Çev: C.Tutum & Ü.Polat). Ankara: Türkiye Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları, 78, 141-268.
  • Küçük, Bahattin. (1995). Yöneticinin verimli çalışma stratejileri, Verimlilik Dergisi, 2, 17- 30.
  • Lundberg, C., Gudmundson, A. & Andersson, T. D. (2009). Herzberg’s two factor theory of work motivation tested empirically on seasonal workers in hospitality and tourism. Tourism Management, 30 (6), 890-899.
  • Mafini, C. & Dlodlo, N. (2014). The relationship between extrinsic motivation, job satisfaction and life satisfaction amongst employees in a public organization. SAJournal Of Industrial Psychology, 40 (1), 1166-1179.
  • Mondy, R.Wayne & Shane R.Premeaux. (1995). Concepts, practices, and skills. New Jersey: Prentice Hall, İnc., Englewood Cliffs, 245-246.
  • O’leary-Kelly, Anne M. & Rick, W.Griffin. (1996). Organization-motivated aggression: a research framework, Academy of Management Review, 21, (1), 225-253.
  • Özalp, İnan. (1990). Yönetim ve organizasyon. Eskişehir. A.Ü.Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayınları, 1, 183-189.
  • Quinn, James B., Philp, Anderson. & Sydney, Finklelstein. (1996). Managing professional intellect: making the most of the best, Harvard Business Review, 71-79.
  • Robbins, Stephen P. (1986). Organizational behavior. New Jersey: Prentice-Hall, (3), 98- 107.
  • Robey, Daniel. (1991). Designing organization. Boston: Irwin, (3).
  • Rue, Leslie W. & Lloyd, L.Byars. (1995). Management: skills and application, Chicago: İrwin, (7), 236-237.
  • Rusenbaum, Bernard L. (1993). Yönetici için küçük motivasyon modelleri.(Serdar Özgerçin, çev.). Ankara: Öteki Yönetim Dizisi, 118-120.
  • Sevinç, H. (2015). The tools that are used in the motivation of public employees. The Journal of International Social Research, 8 (39), 944-964.
  • Statt, D. A. (2004). Psychology and the world of work, New York: Palgrave Macmillan, (2).
  • Stoner, James A.F. & R.E.Edward, Freeman. (1989). Management. New Jersey: Prentice Hall Englewood Cliffs,(4), 263-264.
  • Şeker, S. E. (2014). Bilişim sistemleri ve eşitlik teorisi, YBS Ansiklopedi, 1 (2), 5-17.
  • Şimşek, Levent. (1995). İş Tatmini. Verimlilik Dergisi, (2), 91-108.
  • Wastı, S.Arzu. (1995). Kültürel farklılaşmanın örgütsel yapı ve davranışa etkileri: karşılaştırmalı bir inceleme. Ankara. ODTÜ Gelişme Dergisi, 22, (4), 503-524.
  • Wells, Ronald G. (1993). Yetki devri. (Vedat Üner, çev.). İstanbul, Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi, (5), .27-30.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Özkan Yılmaz This is me

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 3

Cite

IEEE Ö. Yılmaz, “Denetim Alanı ve İş Tatmini İlişkisi ve Özel Sektör İmalat İşletmelerine Bir Uygulama”, Researcher, vol. 6, no. 3, pp. 317–331, 2018.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.