BibTex RIS Cite

The Rolle and Place Of Movies in Teaching Of German as A Foreign Language

Year 2018, Volume: 6 Issue: 4, 69 - 76, 01.01.2018

Abstract

In this study, what kind of didactic importance of movies has and how they are going to be used in effective foreign language teaching were taken into consideration and examined. Presenting of reallife situations of movies makes easy to have been understood the target culture by students in classes. Its dense audacity and visuality directly influence students cognitive, emotional and aesthetic perceptions. In foreign language courses it creates a multidimensional learner - centered learning opportunity. İnterest to movies fastens to understand the transfer of the action in present time . Establishing a language culture unity, whole learning opportunity occurs. Additionally, critical thinking habit of the learners increases. In all these situations the traces of meaningful learning of Ausebel, cognitive development of Piages, and social interaction approach of J. and Johnsonn have been observed

References

  • Barthes, R.(1986).Göstergebilim İlkeleri.(Çev.: Mehmet Rifat-SemaRifat). İstanbul:
  • Biechele, B (2008) Sehen und Hören bringen Verstehen: Filmverstehen im Konzept der Fertigkeiten eines modernen Fremdsprachenunterrichts. In: Kadzadej, Brikena/ Kristo,
  • Ema/ de Matteis, Mario/ Röhling, Jürgen (Hg.): Methodik und Didaktik für den Deutschunterricht (DaF). Oberhausen: Atena Verlag, S.105-123.Sözce Yayınları,
  • Buhlmann, R. ( 2007) Editorial. In: „Filme im Unterricht – Sehen(d) Lernen“. Fremdsprache Deutsch .
  • Erkman-Akerson, F., (2005),Göstergebilime Giriş , İstanbul: Multilingual, Dorsay. A. (2009) Sinemayı Yazan Adam. İstanbul: Say Yayınları
  • Kargı, B.(2006) “Edebiyat Kılavuzunda Sinema Yapıtlarını Başlangıç Düzeyi SonrasıYabancı Dil Öğretimine Katkısı”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22,
  • Metz, C. (1972) Semiologie des Films, München: Fink
  • Metz, C.(1985), “Sinema Dil Dizgesi”nden Sinema Diline”, Büker, S., Onaran, O., (Der.), Sinema Kuramları, (211-220), Ankara: Dost.
  • Sivas,A. (2012)“.Göstergebilim ve Sinema İlişkisi Üzerine ”ir Deneme , İstanbul : İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , Sayı 21..
  • Monaco.J. (2000) Film verstehen. Kunst, Technik, Sprache, Geschichte und Theorie des Films und der Neuen Medien. Hrsg.: Hans-Michael Bock. Reinbek: Rowohlt Taschenbuch Verlag,
  • http://www.del.auth.gr/files/Noula_Efthimiadou_Filme_im_DaFUnterricht.pdf (2.10.2118)

Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Filmlerin Yeri Ve Önemi

Year 2018, Volume: 6 Issue: 4, 69 - 76, 01.01.2018

Abstract

Bu çalışmada filmlerin yabancı dil öğreniminde ne gibi didaktik önemi olduğu ve yabancı dil derslerinin etkinleştirilmesinde nasıl yararlanılabileceği nedenleriyle ele alınmış ve incelenmiştir. Filmlerin gerçeğe uygun yaşam biçimlerini sunması hedef kültürün öğrenciler tarafından sınıfta alımlanmasını kolaylaştırır. Yoğun işitsel ve görsellik içermesi, öğrencilerin bilişsel, duyusal ve estetik algıları gelişimine doğrudan etki yapar. Yabancı dil derslerinde öğrenci merkezli çoklu öğrenme imkanı yaratır. Filmlerde gösteren ile gösterilenin birliği, eylemin şimdiki zaman içerisinde aktarımı anlamaya hız kazandırır. Dil kültür birliği kurularak tam öğrenme imkanı doğar. Ayrıca öğrenenin eleştirel düşünme alışkanlığı artar. Bütün bu işlemlerde Ausubel' in anlamlı öğrenme, Piaget’in bilişsel gelişim, J. ve Johnson' un sosyal etkileşim yaklaşımlarının izleri görülür

References

  • Barthes, R.(1986).Göstergebilim İlkeleri.(Çev.: Mehmet Rifat-SemaRifat). İstanbul:
  • Biechele, B (2008) Sehen und Hören bringen Verstehen: Filmverstehen im Konzept der Fertigkeiten eines modernen Fremdsprachenunterrichts. In: Kadzadej, Brikena/ Kristo,
  • Ema/ de Matteis, Mario/ Röhling, Jürgen (Hg.): Methodik und Didaktik für den Deutschunterricht (DaF). Oberhausen: Atena Verlag, S.105-123.Sözce Yayınları,
  • Buhlmann, R. ( 2007) Editorial. In: „Filme im Unterricht – Sehen(d) Lernen“. Fremdsprache Deutsch .
  • Erkman-Akerson, F., (2005),Göstergebilime Giriş , İstanbul: Multilingual, Dorsay. A. (2009) Sinemayı Yazan Adam. İstanbul: Say Yayınları
  • Kargı, B.(2006) “Edebiyat Kılavuzunda Sinema Yapıtlarını Başlangıç Düzeyi SonrasıYabancı Dil Öğretimine Katkısı”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22,
  • Metz, C. (1972) Semiologie des Films, München: Fink
  • Metz, C.(1985), “Sinema Dil Dizgesi”nden Sinema Diline”, Büker, S., Onaran, O., (Der.), Sinema Kuramları, (211-220), Ankara: Dost.
  • Sivas,A. (2012)“.Göstergebilim ve Sinema İlişkisi Üzerine ”ir Deneme , İstanbul : İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , Sayı 21..
  • Monaco.J. (2000) Film verstehen. Kunst, Technik, Sprache, Geschichte und Theorie des Films und der Neuen Medien. Hrsg.: Hans-Michael Bock. Reinbek: Rowohlt Taschenbuch Verlag,
  • http://www.del.auth.gr/files/Noula_Efthimiadou_Filme_im_DaFUnterricht.pdf (2.10.2118)
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Birkan Kargı This is me

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 4

Cite

IEEE B. Kargı, “Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Filmlerin Yeri Ve Önemi”, Researcher, vol. 6, no. 4, pp. 69–76, 2018.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.