BibTex RIS Cite

Dağılmış Dünya ve Sanatın Kimi Tanımları

Year 2018, Volume: 6 Issue: 4, 233 - 238, 01.01.2018

Abstract

Bilim sayesinde, ilk insan ve onun dünyaya bıraktığı izler her yeni gün daha çok gün yüzüne çıkıyor. Mağara resimlerinden başlamakla birlikte; tapınaklar, anıtsal mezarlar, saraylar, bu yapıların süsleme ve dekorları gibi üretimler bize ait oldukları dönemle ilgili bilgi akışı sağlamaktadır. Bu üretimlerin fayda tarafı bir yana, hala ilk sanat pratikleri olduğu düşüncesi geçerliliği korumaktadır. Ancak sanatçının, özellikle 16. Yüzyıldan beri süregelen, kopuş ve sorgulama tavrı bugünün sanatını oluşturan en temel yapıtaşıdır. Günümüz sanatının pek çok bileşeni vardır. Bunun yanında sanat tanımının ve bu tanımı kapsayan tanımların sınırlarının tıpkı bugüne ait diğer pek çok kavramda cinsiyet, sınır… olduğu gibi muğlaklaştığı görülmektedir. Sanat kavramının, güzelin ve kabul edilmiş hakikatlerin üstüne çıkmasının yanında, sanat dalları disiplinler ötesine genişledi. Sanat tanımlamasının karşılık bulduğu tanımlar çoktan aşıldı ve melezleşti. Fakat yine de çağdaş sanat okuyucusu, bugünün disiplinler ötesi sanatından bir çıkış yolu amacıyla belli indirgemeler ve tanımlamalara ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmanın konusu, bugünün sanat tanımının alt başlığı olarak kullanılan kimi temel modern, güncel, çağdaş terimlerin karşılığını ortaya koymayı içermektedir

References

  • Batur, E. (Edt.)(2004). Modernizmin Serüveni. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Fisher, Ernest. (2010). Sanatın Gerekliliği (Cevat Çaphan, çev.). Ankara: Payel Yayınları.
  • Vassily Kandinsky,(2009) Sanatta Zihinsellik Üstüne (Tevfik Turan, çev.). İstanbul: Hayalbaz Yayınları.
  • Yılmaz, M. (2012). Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Ankara: Ütopya Yayınevi. Görsel Kaynaklar
  • Görsel 1: https://www.flickr.com/photos/lindadevolder/14850784415 Erişim tarihi: 28.02.2018
  • Görsel 2: https://www.tate.org.uk/art/artworks/beuys-the-end-of-the-twentieth-century- t05855 Erişim tarihi: 06.11.2018
  • Görsel 3: https://www.moma.org/ Erişim tarihi: 09.05.2018. İnternet kaynakları http://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-nedir/860 https://www.tate.org.uk/art/artworks/beuys-the-end-of-the-twentieth-century-t05855 Dergi
  • YILMAZ, Mehmet. 2006 “ Güncel sanat çağdaş sanatın öteki adıdır” Cey Sanat Dergisi, : 21-28 Vassily Kandinsky, Sanatta Zihinsellik Üstüne, Hayalbaz Yayınları, 2009, İstanbul
  • Ernest Fisher, Sanatın Gerekliliği, Payel Yayınları, 2010, Ankara.

Scattered World and Some Definitions of Art

Year 2018, Volume: 6 Issue: 4, 233 - 238, 01.01.2018

Abstract

Through science, the primitive man and the traces they left in the World are coming to light more and more every day. Starting with the cave paintings; temples, mausoleums, palaces, the trimmings and decoration of these structures provide a flow of information regarding the era to which they belong. Aside from the benefit aspect of these productions, the notion of these being the first art applications still remains valid. However, especially the detachment and inquiry style of the artist which has been continuing since the 16th century, is the most important building block of today’s art. Today’s art has many components. Like in many concepts gender, boundaries… , it is seen that the boundaries of the definition of art and the definitions that comprise of this definition are ambiguated. In addition to concept of art rising above the appealing and recognized facts, the fields of art expanded beyond the disciplines. The definitions in which the definition of art correspond to have long been exceeded and hybridized. However, the modern art reader still requires specific reductions and definitions in order to find a way out of today’s interdisciplinary art. The subject of this study comprises of presenting the corresponding meaning of some of the main terms modern, current, contemporary which are used as the subtitle of today’s definition of art

References

  • Batur, E. (Edt.)(2004). Modernizmin Serüveni. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Fisher, Ernest. (2010). Sanatın Gerekliliği (Cevat Çaphan, çev.). Ankara: Payel Yayınları.
  • Vassily Kandinsky,(2009) Sanatta Zihinsellik Üstüne (Tevfik Turan, çev.). İstanbul: Hayalbaz Yayınları.
  • Yılmaz, M. (2012). Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Ankara: Ütopya Yayınevi. Görsel Kaynaklar
  • Görsel 1: https://www.flickr.com/photos/lindadevolder/14850784415 Erişim tarihi: 28.02.2018
  • Görsel 2: https://www.tate.org.uk/art/artworks/beuys-the-end-of-the-twentieth-century- t05855 Erişim tarihi: 06.11.2018
  • Görsel 3: https://www.moma.org/ Erişim tarihi: 09.05.2018. İnternet kaynakları http://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-nedir/860 https://www.tate.org.uk/art/artworks/beuys-the-end-of-the-twentieth-century-t05855 Dergi
  • YILMAZ, Mehmet. 2006 “ Güncel sanat çağdaş sanatın öteki adıdır” Cey Sanat Dergisi, : 21-28 Vassily Kandinsky, Sanatta Zihinsellik Üstüne, Hayalbaz Yayınları, 2009, İstanbul
  • Ernest Fisher, Sanatın Gerekliliği, Payel Yayınları, 2010, Ankara.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

N Müge Selçuk This is me

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 4

Cite

IEEE N. M. Selçuk, “Dağılmış Dünya ve Sanatın Kimi Tanımları”, Researcher, vol. 6, no. 4, pp. 233–238, 2018.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.