Bu araştırmanın amacı, otel
işletmelerinde uygulanan reklam kampanyaları ve stratejilerini tespit etmektir.
Bu amaçla araştırmada öncelikle reklam kavramı, amaçları ve reklam
stratejilerinin geliştirilmesi ile ilgili aşamaları ortaya koyarak, turizm endüstrisi
açısından reklam faaliyetlerinin önemini ve reklam uygulamalarını ikincil
kaynaklardan yararlanılarak aktarılmıştır. Akabinde İstanbul’da bir alan
çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini kolayda örnekleme
yöntemiyle seçilmiş, 3, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri ile özel konaklama
tesisleri oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları, otel işletmelerinde reklam
bölümünün genellikle satış-pazarlama bölümü altında örgütlendiğini, reklamla
ilgili karar biriminin genel müdürlükle olduğunu göstermektedir. Bununla
birlikte otel işletmelerinin en yaygın kullandığı stratejilerin duygusal
stratejiler ile konumlandırma stratejileri olduğu tespit edilmiştir. Reklam
mesajlarını hedef kitleye ulaştırmada ise yoğunlukla katalog, broşür ve
internet reklamlarından yararlanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 3 |