Oyuncak tasarımı, oyun kavramındaki ve çocuğun günlük yaşamındaki herhangi bir değişikliğe paralel olarak gelişir. Günümüz oyuncakları, oyuncağın zaman ve mekânla yakın ilişkisine bağlı olarak, farklı biçimlerde güncel teknolojik unsurları içermektedir. Bu çalışma, teknoloji barındıran oyuncakların tasarlanmasına yönelik bir çerçeve ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda günümüz oyuncak pazarında önemli bir yere sahip olduğu belirlenen oyuncaklar netnografik yöntemlerle incelenmiştir. Bulgulara bağlı olarak, teknoloji içeren oyuncaklar için oyun değeri ve kullanıcı etkileşiminin önemi dikkat çekmektedir. Her nesnenin tasarımında olduğu gibi, oyuncak tasarım sürecinin de kullanıcısı, üreticisi, zamanı ve yeri ile oldukça bağlantılı olduğu ortaya çıkmıştır. Günümüz oyuncak tasarımcısı; yeni çağ oyuncağını, oyuncağın oyun özüne saygı duyarak ve çağdaş dünyada hem yetişkinlerin hem de çocukların beklentilerini karşılayarak konumlandıracak olan kişidir.
Toy design evolves parallel to any change in play concept and daily life of a child. Today’s toys, depending on the toy’s close relation with its time and space, include current technological elements in different forms. This study is carried out to put forward a framework for designing technology included toys. Within this respect, the determined toys, which have an important place in today’s toy market, are examined through netnographic methods. Depending on the findings, the importance of play value and user interaction for the technology included toys are underlined. As in every object’s design, the toy design process is also found to be highly linked with its user, manufacturer, and time and place. Today’s toy designer is the one who will position the new era toy by respecting the play essence of the toy and satisfying both the expectation of adults and children in the contemporary world.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 |