Minamalizm Akımı; “az çoktur” ilkesi ile yapılaşmış, mantığa dayanan bir sanat akımıdır. Grafik
tasarımın en önemli unsurlarından biri olan afişin tasarım alt yapısına inildiğinde, sanat akımlarından
belirli izler yansıtmakta ve bu izler toplum yaşantısını dünyaya aktarmaktadır. Çalışma içerisinde
ele alınan Minimalizm”in matematiksel geometri anlayışıyla temeli atılan “özgün nesne”
denilen yapıtlarının, afiş tasarımına ne şekilde etki ettiği üzerine durulmuştur. Kısa süre içinde
sanatsal içeriğinin yanı sıra bir yaşam felsefesi haline dönüşen Minimalizm Akımı’ndan hareketle
araştırmacı tarafından geliştirilen afiş tasarımları, minimalizm ve afiş arasındaki bağı ortaya koymak
amacıyla, sosyal afiş çeşidi içerisine giren “Hayvan Hakları” konusuna odaklanmıştır. Hayvan
hakları başlığı altında toplanan ve minimalist uygulamalar kullanılarak tasarlanmış afişler; “hayvan
hakları, nesli tükenmekte olan veya tükenen hayvanlar, hayvanlara yapılan zulüm ve onların denek
olarak kullanılması” adı altında bölümlere ayrılmıştır. Bu içeriğe sahip olan ve bölümlere ayrılarak
hazırlanan uygulamalar ise 10 adet afiş tasarımı ile sınırlandırılmıştır. Hazırlanan her bir afiş
tasarımında illüstrasyon unsuru ön plana çıkarılmış ve Minimalizm Akımının “az çoktur” anlayışına
uygun olarak tasarlanmıştır. Tasarımlardaki denge ve kompozisyon hareketini sağlayan imgeler
tek bir görsel sınırlamasıyla oluşturulmuştur. Ancak afişlerin birden fazla anlam ve duygu aktardığı,
bu bağlamda minimalist sanata dair kuralları kapsayacak nitelikte bir gösterge olabileceği tespit
edilmiştir. Çalışma, bir sanat akımının başka bir sanat dalını etkilemesi ve bu etkileşim sonucunda
tasarlanan afiş uygulamalarının, grafik tasarım alanına yeni bir tasarım fikri sağlaması açısından
önemlidir.
Minimalism movement is an art movement based on logic and structured based on the principle
of “less is more.” When it comes to the design infrastructure of the poster, which is one
of the most important elements of graphic design, it reflects certain traces of art movements
and these traces convey the social life to the world. It has been focused on how the works called
“specific objects,” which are based on the mathematical geometric understanding of minimalism,
which are discussed in the study, affect the poster design. The poster designs developed
by the researcher based on the minimalism movement, which soon turned into a philosophy of
life, as well as its artistic content, focused on the subject of “animal rights,” which is included in
the social poster type, in order to reveal the link between minimalism and posters. Posters were
collected under the heading of animal rights and designed using minimalist applications. It is
divided into sections under the name of “animal rights, endangered or extinct animals, cruelty to
animals, and their use as subjects.” Applications with this content are prepared by dividing into
sections which are limited to ten poster designs. The illustration element is highlighted in each
poster design and is designed in accordance with the “less is more” approach of the minimalism
movement. The images that provide the balance and composition movement in the designs are
created with a single visual limitation. However, it has been determined that the posters convey
more than one meaning and emotion, and in this context, it can be an indicator that covers the
rules of minimalist art. The study is important in that an art movement affects another branch of
art and the poster applications designed as a result of this interaction provide a new design idea
to the field of graphic design.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2022 |
Submission Date | January 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 40 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License