Regina Silveira’nın baskıresim çalışmaları, geleneksel tekniklerin sınırlarını aşarak, deneysel ve kavramsal temellere dayalı bir sanat pratiği geliştirmiştir. Sanatçı, serigrafi ve dijital baskı gibi klasik baskı tekniklerini mekânsal müdahalelerle birleştirerek, baskıresmi yalnızca bir üretim yöntemi olmaktan çıkarıp, aynı zamanda düşünsel ve eleştirel bir sorgulama aracı olarak yeniden konumlandırmıştır. Bu bağlamda Silveira, süreci yalnızca teknik bir uygulama biçimi olarak değil, aynı zamanda sanat eserinin çok katmanlı anlam dünyasını şekillendiren temel bir unsur olarak ele almaktadır. Eserlerinde optik yanılsamalar, ışık ve gölge oyunları ile perspektif manipülasyonlarını ustalıkla kullanarak, izleyiciyi yalnızca görsel bir algıya değil, aynı zamanda düşünsel ve fiziksel bir etkileşime de dâhil eden bir deneyim sunmaktadır. Sanatçının mekâna yönelik yenilikçi yaklaşımı, baskıresmi iki boyutlu yüzeyle sınırlı kalmaktan çıkararak, mekânı aktif ve dinamik bir bileşen olarak sanat eserine entegre eden, hatta onu enstalasyon formuna dönüştüren bir anlayışı yansıtmaktadır. Bu durum, Silveira’nın sanat pratiğinde sürecin ve mekânın iç içe geçerek, baskıresim sanatının hem teknik hem de kavramsal sınırlarını genişlettiğini açıkça ortaya koymaktadır. Silveira’nın eserleri, baskıresmin estetik ve disiplinlerarası potansiyelini önemli ölçüde artırmış; sanat pratiğini izleyiciyle etkileşim kuran, dinamik ve çok boyutlu bir forma dönüştürmüştür. Dolayısıyla, Silveira’nın sanatsal üretimi, baskıresmin yalnızca teknik manipülasyonlarla sınırlı kalmadığını, aynı zamanda eleştirel düşünceyi teşvik eden ve izleyiciyi mekânla bütünleşen bir sorgulama sürecine dâhil eden güçlü bir ifade aracı olduğunu göstermektedir. Bu çerçevede, Silveira’nın özgün yaklaşımı, çağdaş baskıresmin estetik ve kavramsal zenginliğini derinleştirerek, bu disiplini modern sanatın merkezinde konumlandırmakta ve ona yeni anlamlar kazandırmaktadır.
Regina Silveira's printmaking has developed an art practice based on experimental and conceptual foundations, transcending the limits of traditional techniques. By combining classical printmaking techniques such as screen printing and digital printing with spatial interventions, the artist has repositioned printmaking not only as a method of production, but also as a means of intellectual and critical inquiry. In this context, Silveira treats the process not only as a technical form of execution, but also as a fundamental element that shapes the multi-layered world of meaning of the artwork. By skillfully utilizing optical illusions, the play of light and shadow, and the manipulation of perspective, Silveira presents an experience that engages the viewer not only in a visual perception, but also in an intellectual and physical interaction. The artist's innovative approach to space reflects an understanding that takes printmaking out of its confinement to a two-dimensional surface and integrates space into the artwork as an active and dynamic component, even transforming it into an installation form. This makes it clear that in Silveira's art practice, process and space are intertwined, expanding both the technical and conceptual boundaries of printmaking. Silveira's works have significantly increased the aesthetic and interdisciplinary potential of printmaking, transforming the art practice into a dynamic and multidimensional form that interacts with the viewer. Therefore, Silveira's artistic production demonstrates that printmaking is not only limited to technical manipulations, but is also a powerful means of expression that encourages critical thinking and engages the viewer in a process of questioning that integrates with the space. In this framework, Silveira's unique approach deepens the aesthetic and conceptual richness of contemporary printmaking, positioning this discipline at the center of modern art and giving it new meanings.
Regina Silveira printmaking art process experimentational art experimentational printmaking
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Fine Arts |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 20, 2025 |
Publication Date | September 24, 2025 |
Submission Date | January 13, 2025 |
Acceptance Date | September 11, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 46 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License