Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme ve cinsel sağlık okuryazarlığı arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamıştır.
Yöntem: Kesitsel olarak planlanan bu çalışma 269 katılımcı ile tamamlanmıştır. Veriler 10 Ağustos – 10 Eylül 2023 tarihleri arasında online anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmada kullanılan formlar ‘Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği (YBÖ)’ ve ‘Cinsel Sağlık Okuryazarlık Ölçeği (CİSOY)’dir. Verilerin analizinde t testi, anova testi, post-hoc testler ve basit dogrusal regresyon analizinden yararlanılmıştır. Bulgular %95 güven aralığında, p< 0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21.62±2.41’dir. %77.3’ünün cinsiyeti kadın, %97.8’inin medeni durumu bekardır. %36.1’i üçüncü sınıfta okumaktadır. Ölçekler arasında yapılan basit doğrusal regresyon analizi sonucuna göre değişkenler arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır (R=0.470, R2=0.221, F=75.776, p=0.000). Cinsel sağlık okuryazarlığının %22’si yaşam boyu öğrenme eğilimi tarafından açıklanmaktadır.
Sonuç ve Öneriler: Hemşirelik öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme eğilimlerinin orta düzeyde olduğu ve, Cinsel Sağlık Okuryazarlık konusunda eksiklerinin olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri desteklenmeli, cinsel sağlık okuryazarlığı düzeyleri arttırılmalıdır. Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve cinsel sağlık okuryazarlığı yüksek olan hemşirelik öğrencileri güncel bilgilere ve gelişmelere hakim olacak, aynı zamanda meslek hayatlarında toplum ve aile sağlığının korunması/geliştirilmesi açısından etkili olacaklardır. Bu noktada eğitim kurumlarında gerekli programların hazırlanması, uygulanması ve takip edilmesi önerilmektedir.
Araştırmanın yapılabilmesi için Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulundan Etik Kurul onayı alınmıştır (Tarih: 01.08.2023 Sayı: 6 Sayfa:1-2 Karar No:4).
Yoktur.
Yoktur.
Çalışmaya katılan öğrencilere teşekkür ederiz.
Objective: Lifelong learning and sexual health literacy are two separate concepts that are important in improving health today. The aim of this study is to determine the relationship between sexual health literacy and lifelong learning in nursing students.
Methods: 269 individuals were involved in this cross-sectional investigation. An online poll was used to gather data between August 10 and September 10, 2023. The "Life-long Learning Scale" and the "Sexual Health Literacy Scale" were employed in the research. The data analysis techniques included post-hoc testing, ANOVA, T-tests, and basic linear regression studies.
Results: The mean age of the participants was 21.62±2.41. Of the students, 77.3% were female, 97.8% were single, and 36.1% were in third grade. A moderate, positive, and substantial connection was found between the variables based on a simple linear regression analysis conducted between the scales (R=0.470, R2=0.221, F=75.776, p=0.000). Life-long learning tendency explained 22% of sexual health literacy.
Conclusions: Lifelong learning has a significant impact on sexual health literacy. It is recommended that the necessary programs be prepared, implemented and closely monitored to increase the tendency for lifelong learning in educational institutions.
Yoktur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nurse Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | Yoktur. |
Early Pub Date | August 19, 2024 |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | March 4, 2024 |
Acceptance Date | May 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.