The purpose of this study was to analyze metacognitive learning strategies and academic selfefficacy perceptions of pre-service physical education (PE) teachers and their attitudes towards the profession of teaching according to some demographic variables, and to determine the relationship between these variables. This study was conducted on 610 pre-service PE teachers. The Metacognitive Learning Strategies Scale (MLSS), the Academic Self-Efficacy Scale (ASES) and the Teaching Profession Attitude Scale (TPAS) were administered on the participants. Descriptive statistical methods, t test, MANOVA, ANOVA and correlation analysis were used in the data analysis. Whereas significant difference was not found in the values of academic self-efficacy beliefs and attitudes toward teaching profession based on gender, significant differences were found in between some of the subscales of the MLSS. The scores of the female pre-service PE teachers were higher than male participants, and the scores of the participants from the MLSS, the ASES and the TPAS did not differ significantly regarding their grade levels. Additionally, significant positive correlations were observed between the scores of the MLSS, the ASES and the TPAS.
Pre-service PE teacher; Metacognitive learning; Selfefficacy; Attitude
Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerini, akademik öz-yeterlik algılarını ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 610 beden eğitimi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği (BÖSÖ)’, ‘Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği (AÖYÖ)’ ve ‘Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği (ÖİTÖ)’ kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistik yöntemler, t-testi, MANOVA, ANOVA ve Pearson Correlation testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, çalışma grubunda yer alan katılımcıların akademik öz-yeterlikleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmazken, bilişötesi öğrenme stratejileri cinsiyet değişkenine göre sadece ‘Planlama’, ‘Örgütleme’, ve ‘Denetleme’ alt boyutlarında kadın katılımcıların lehine anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Araştırma sonucunda katılımcıların bilişötesi öğrenme stratejilerinin, akademik öz-yeterliklerinin ve öğretmenliğe ilişkin tutumlarının sınıf değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan katılımcıların BÖSÖ, AÖYÖ ve ÖİTÖ puanları arasındaki korelasyon katsayıları pozitif yönde ve düşük, orta ve yüksek düzeylerde anlamlı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |