Bu çalışmanın amacı, Koka ve Hein tarafından 2003 yılında geliştirilen ve
2005 yılında revize edilen Algılanan Öğretmen Geribildirim Ölçeği’nin Türkçe
versiyonunun geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesidir. Ölçek, 12.83 ± 1.26 yaş
ortalamasına sahip 221 kız (12.67 ± 1.25) ve 233 erkek (12.79 ± 1.27) toplam
454 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde, yapı geçerliğine ilişkin
olarak doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve iç tutarlığın belirlenmesi için ise
Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı kullanılmıştır. Yapı geçerliğine ilişkin
bulgular, orijinal anketin dört faktör yapısı ile tutarlıdır [SB-c2/sd
(159.32/70) = 2.28, RMSEA = 0.053, SRMR = 0.059, TLI = 0.92, CFI = 0.94, GFI =
0.93]. İç tutarlık katsayılarının ise 0.69 ile 0.83 arasında değiştiği
belirlenmiştir. Bulgular, “Algılanan Öğretmen Geribildirim Ölçeği”nin beden
eğitimi dersinde öğrencilerin geribildirim algılarını değerlendirmek için
yeterli düzeyde psikometrik özelliklere sahip olduğunu göstermiştir.
The aim of this study was to examine the validity and
reliability of Turkish version of the Perceived Teacher Feedback Scale which
has been developed in 2003 and revised in 2005 by Koka & Hein. Scale was
administered to 454 students who are 221 girls (12.67 ± 1.25) and 233 boys
(12.79 ± 1.27) with a mean of age 12.83 ± 1.26 years. The Perceived Teacher
Feedback Scale consists of 14 items and consisted of 4 subscales (Positive
nonverbal feedback, Positive general feedback, Negative nonverbal feedback,
Knowledge of performance). Construct validity was evaluated by confirmatory
factor analysis (CFA). The Internal consistency of the scale was determined
with Cronbach alpha. Findings regarding the construct validity of the scale
were rather consistent with the original scale’s four-factor structure [SB-c2/sd (159.32/70) = 2.28, RMSEA = 0.053, SRMR = 0.059,
TLI = 0.92, CFI = 0.94, GFI = 0.93]. Internal consistency coefficients were
ranged between 0.69 and 0.83. The psychometric properties of the Turkish
version of Perceived Teacher Feedback Scale showed that the instrument is a
valuable tool for the assessment of perceived teacher feedback in physical
education class.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |