Küçük ve orta ölçekli hazır giyim işletmelerin pazarlarda rekabet edebilmeleri için, kaliteli ürün ve hizmetleri optimum bir maliyetle en kısa zamanda üreterek pazara sunmaları gerekir. Bu açıdan, bilgisayar teknolojilerinin kullanımı son derece önemlidir. Bu araştırma, sektör bazında son zamanlarda hızlı gelişme gösteren küçük ve orta ölçekli hazır giyim işletmelerinde bilgisayar teknolojilerinin kullanım düzeyi ve işletmelerin bu teknolojilere yaklaşımlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, sektörün yoğun olduğu beş ilde (İstanbul, Ankara, Adana, Denizli ve Bursa) faaliyet gösteren, küçük ve orta ölçekli hazır giyim işletmelerinden araştırmaya katılmaya gönüllü 167 işletme üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, survey yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerini toplamak için bir anket formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.00 paket programında değerlendirilmiştir. İstatistikî analizlerle; işletmelerin faaliyet süreleri, ürettikleri ürün çeşidi, personel sayısı, üretim türü ve hedef pazar yapılarına bağlı olarak bilgisayar teknolojilerine yaklaşım düzeylerinin farklılık gösterip göstermediği saptanmaya çalışılmıştır. İstatistikî analizlerde ANOVA, “t testi”, yüzde ve aritmetik ortalama metotları kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarında işletmelerin faaliyet sürelerine, ürettikleri ürün çeşidine personel sayısına, üretim türüne ve hedef pazarına göre bilgisayar teknolojilerine yaklaşımlarının farklılık gösterdiği saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 1 Issue: 3 |