History is an important discipline which lights the future and today by analyzing the facts in the past. Social studies analyzes human being and their life. It helps to understand better both ourselves and the other people ,but describing social studies is more difficult than describing geography and history. Because sociology is a kind of discipline field between disciplines. In this research,we took up one of necessary parts in history discipline that we believe it to support the sociology lesson in order to make it more efficient according to its target.The part that we took up is a cause and effect concept. As you know ,we cannot know the last event unless we know the first event in any subject.Because the events are linked with each other. If we think that every past events effect todays event, the cause and effect concept will be understood more and more. That’s why in our works, we tried to put forward requirements on how we can practice the cause and effect concept in history subjects of sociology lesson whih has become more important position since 1998
Tarih, geçmişteki olayların incelendiği, bugüne ve geleceğe ışık tutan çok önemli bir disiplindir. Sosyal Bilgiler ise insanları, yaşamları ve birbirleriyle olan ilişkilerini konu alır. Hem kendimizi hem de diğer insanları daha iyi anlamamıza katkıda bulunur; fakat sosyal bilgileri tanımlamak coğrafya ya da tarih gibi bir disiplini tanımlamaktan daha zordur. Çünkü sosyal bilgiler disiplinler arası ve çok disiplinli bir alandır. Yaptığımız bu çalışmada birden fazla disiplini bünyesinde barındırarak önemli, bir o kadar da zor bir misyon yüklenen sosyal bilgiler dersinin amacına uygun olarak daha verimli bir hale gelmesine katkıda bulunacağına inandığımız tarih disiplininin gerekli olan unsurlarından birini ele aldık. Ele aldığımız bu unsur sebep ve sonuç kavramıdır. Bilindiği üzere hiçbir konuda, önceki olayı bilmeden sonraki olayı bilemeyiz; çünkü bütün olaylar birbirleriyle bağlantılıdır. Geçmişte meydana gelen her olayın günümüzde cereyan eden olayları etkilediği düşünülürse sebep ve sonuç kavramının önemi daha da iyi anlaşılacaktır. Bu nedenle bu çalışmamızda, 1998 yılından itibaren çok önemli bir konuma gelen sosyal bilgiler dersi tarih konularında sebep ve sonuç kavramının nasıl uygulanması konusunda, olması gerekenleri ortaya koymaya çalıştık
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 14 |