Bu çalışmanın amacı, Posta Hizmetleri Programının aktif olduğu üniversitelerde okutulan dersleri, öğretim elemanlarının mezuniyet alanlarını, yayın sayılarını ve yayın türlerini incelemektir. Araştırmanın verilerini, Posta Hizmetleri Programında okutulan dersler, öğretim elemanlarının mezuniyet alanları, öğrenci alması beklenen programlardaki görevli öğretim elemanlarının mezuniyet alanları, öğretim elemanlarının yayın sayıları ve yayın türlerinin dağılımı oluşturmaktadır. Nitel araştırmanın doküman taraması yöntemiyle toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Buna göre alan dersleri olarak belirlenen toplam 41 dersin başlık ve içerik itibarıyla birleştirilmesiyle birlikte ders sayısının 10’a kadar indirgenebileceği görülmüştür. Yine alan ile ilgili olan derslerin seçmeli dersler arasına eklenmesinin yanlışlığı fark edilmiştir. Tablolar üzerinden yapılan değerlendirmede ise öğretim elemanı alım ölçütlerinin posta hizmetlerinin vizyonuna uygun olarak kullanılmadığı anlaşılmış ve Posta Hizmetleri Programının hem istihdam kapısı hem de kariyer basamağı olarak kullanıldığı anlaşılmıştır. Sonuç olarak posta hizmetleri konulu alan araştırmalarının genişletilmesi ve farklı ülkelerdeki eğitim-öğretim uygulamalarının incelenmesinin Posta Hizmetleri Programına olumlu ölçüde katkılar sağlayacağı çıkarımında bulunulmuştur.
The aim of this study is to examine the courses taught in universities where the Postal Services Program is active, the graduation areas of the instructors, the number of publications and the types of publications. The data of the study consist of the courses taught in the Postal Services Program, the graduation areas of the instructors, the graduation areas of the instructors in the programs expected to receive students, the number of publications of the instructors and the distribution of the types of publications. The data collected by document scanning method of qualitative research were subjected to content analysis. Accordingly, it was seen that the number of courses could be reduced to 10 by combining a total of 41 courses determined as field courses in terms of title and content. Again, the mistake of adding the courses related to the field to the elective courses was realized. In the evaluation made through the tables, it was understood that the criteria for recruitment of academic staff were not used in accordance with the vision of postal services and it was understood that the Postal Services Program was used as both an employment gate and a career step. As a result, it was concluded that expanding field research on postal services and examining education and training practices in different countries will contribute positively to the Postal Services Program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | 2024(1) Papers |
Authors | |
Early Pub Date | April 30, 2024 |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | March 3, 2024 |
Acceptance Date | April 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 2024 Issue: 1 |