BibTex RIS Cite

Okullar arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 21 - 32, 01.04.2016

Abstract

Sportif yarışmalarda müsabık olan çocukların düzenli olarak spor yapması motor beceri gelişimini olumlu etkileyebilmektedir. Bu araştırmada, okullar arası müsabakalarda badminton ve basketbol dallarında yarışan ve spor yapmayan çocukların bazı motor beceri gelişimleri arasında bir fark olup olmadığını BOT-2 testinin kısa formunu kullanarak ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu çalışmaya Kütahya ilinde 2012-2013 eğitim öğretim yılında okullar arası müsabakalara katılan 10-11 yaşlarında spor yapmayan 30, Badminton dalında ve Basketbol dalında müsabık olan 30’ar olmak üzere toplam 90 çocuk katılmıştır. BOT-2 testinin kısa formu; çizgi çizme, kâğıt katlama, yıldız kopyalama, kare kopyalama, para aktarma, kol ve bacak senkronizasyonu, el parmağı ve ayak senkronizasyonu, denge, çizgide yürüme, sıçrama, top yakalama, top sektirme, mekik ve şınav olmak üzere seçili 14 parçadan oluşturulmuştur. Değerlendirme 8 alt testte yapılmıştır (İnce Motor Beceri Hassaslığı, İnce Motor Beceri Bütünlüğü, El-Kol Koordinasyonu, El Hüneri, Çift Yönlü Koordinasyon, Denge, Koşu ve Çeviklik, Güç). Nokta puana dönüştürülmüş veriler SPSS 20.0 paket programında Tek Yönlü (One Way) Anova testi ile değerlendirilmiştir. Test sonuçlarına göre tüm alt testlerde gruplar arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuç olarak düzenli antrenmanın 10-11 yaş grubu çocuklarda motor becerilerin gelişimini olumlu olarak etkilediği gözlenmiştir

Comparison of 10-11 Years Old Athletes participating in Interscholastic Competitions and Non-Athletes Children’s Fundamental Motor Skills

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 21 - 32, 01.04.2016

Abstract

Doing regular sports in the sportive competitions may effect motor development of contestant children positively.
The aim of research was to investigate the effect of the regular sportive exercise on the development of 10-11
years old children’s motor skills. Participants were chosen from the children competing in interscholastic
basketball (n=30) and badminton (n=30) competitions and sedentary children (n=30) in the education year 2012-
2013 in Kutahya. In research, the measurements of children’s motor proficiency was assessed by using the
BOTMP-2 Short Form (Bruiniks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition). The BOTMP2-SF involves
only 14 of the 46 items of the full test battery. The evaluation was done in 8 sub-tests (Fine Motor Precision, Fine
Motor İntegration, Manual Dexterity, Bilateral Coordination, Balance, Running Speed and Agility, Upper-Limb
Coordination, Strength). Collected data was analysed using one way analysis of variance (ANOVA) and post doc
analysis was performed using Tukey’s multiple range test. According to test results, significant differences were
found between the groups in 8 sub-tests. Consequently, it was found that doing regular exercise effects positively
motor development of 10-11 years children.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA55FZ36FR
Journal Section Movement and Training Science
Authors

Sinan Akın This is me

Aslan Kalkavan This is me

Meryem Gülaç This is me

Publication Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Akın, S., Kalkavan, A., & Gülaç, M. (2016). Okullar arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 21-32.
AMA Akın S, Kalkavan A, Gülaç M. Okullar arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. April 2016;3(1):21-32.
Chicago Akın, Sinan, Aslan Kalkavan, and Meryem Gülaç. “Okullar Arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar Ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi 3, no. 1 (April 2016): 21-32.
EndNote Akın S, Kalkavan A, Gülaç M (April 1, 2016) Okullar arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 3 1 21–32.
IEEE S. Akın, A. Kalkavan, and M. Gülaç, “Okullar arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması”, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 21–32, 2016.
ISNAD Akın, Sinan et al. “Okullar Arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar Ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması”. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 3/1 (April 2016), 21-32.
JAMA Akın S, Kalkavan A, Gülaç M. Okullar arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2016;3:21–32.
MLA Akın, Sinan et al. “Okullar Arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar Ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 1, 2016, pp. 21-32.
Vancouver Akın S, Kalkavan A, Gülaç M. Okullar arası Müsabakalara Katılan 10-11 Yaş Grubu Sporcu Çocuklar ile Spor Yapmayan Çocukların Temel Motor Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2016;3(1):21-32.