BibTex RIS Cite

Spor Yapan ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 33 - 40, 01.04.2016

Abstract

Denge, bireyin hayatını devam ettirmesi için son derece önem arz eden temel bir beceridir. Bu çalışmada düzenli olarak spor yapan zihinsel engelli çocuklarla spor yapmayan zihinsel engelli çocukların denge beceri düzeylerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmaya 14’ü düzenli olarak spor yapan, 15’ü spor yapmayan 29 zihinsel engelli birey katılmıştır. Çalışmada yer alan düzenli spor yapan katılımcıların yaş ortalaması 13,25 iken; spor yapmayan katılımcıların yaş ortalaması 12,95 olarak tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Yıldız Denge Testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler bağımsız değişkenler için t- test kullanılarak değerlendirilmiştir. Veri analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre, yıldız testinin alt boyutlarının tamamında gruplar arasında istatistiksel açıdan önemli bir fark çıkmıştır (p< 0,05). Spor yapan çocukların ortalama değerleri spor yapmayan çocuklarınkinden daha yüksektir. Tüm bu bulgular ışığında ifade edebiliriz ki, düzenli yapılan fiziksel aktiviteler zihinsel engelli bireylerin yaşamını sürdürülebilmesi için gerekli olan denge becerisini olumlu etkilemektedir

The Evaluation of Athlete and Non-Athlete Mentally Retarded Children’s Dynamic Balance Level

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 33 - 40, 01.04.2016

Abstract

Balance is an extremely important fundamental skill for the survival of the individual’s life. The main purpose of this study was to evaluate dynamic balance of mentally retarded children who participated in sports active and regularly (athlete) and did not participate in sports actively (non-athlete). The study group was consisted of total 29 mentally retarded children, 14 athletes and 15 non-athletes. In this study, the average ages of athletes were 13.25 and non-athletes’ were 12.95. As a data collection tool “Star Excursion Balance Test” was used. The obtained data was evaluated using t-test for the independent groups. The results showed a statistically significant difference between groups according to all sub-dimension of star excursion balance test (p< 0.05). It was determined that, the average values of mentally retarded athletes were higher than non-athletes. Consequently, it can be said that regular physical activity has a significant effect for improvement in balance skills of individuals with mentally retarded

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36FS56YM
Journal Section Movement and Training Science
Authors

Sinan Akın This is me

Oğuzhan Yüksel This is me

Publication Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Akın, S., & Yüksel, O. (2016). Spor Yapan ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 33-40.
AMA Akın S, Yüksel O. Spor Yapan ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. April 2016;3(1):33-40.
Chicago Akın, Sinan, and Oğuzhan Yüksel. “Spor Yapan Ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi 3, no. 1 (April 2016): 33-40.
EndNote Akın S, Yüksel O (April 1, 2016) Spor Yapan ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 3 1 33–40.
IEEE S. Akın and O. Yüksel, “Spor Yapan ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi”, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 33–40, 2016.
ISNAD Akın, Sinan - Yüksel, Oğuzhan. “Spor Yapan Ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 3/1 (April 2016), 33-40.
JAMA Akın S, Yüksel O. Spor Yapan ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2016;3:33–40.
MLA Akın, Sinan and Oğuzhan Yüksel. “Spor Yapan Ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 1, 2016, pp. 33-40.
Vancouver Akın S, Yüksel O. Spor Yapan ve Yapmayan Zihinsel Engelli Çocukların Dinamik Denge Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2016;3(1):33-40.