By determining the current situation of Sports facilities located in the units providing sports
education in secondary education institutions in terms of quality and quantity, the aim is to be
investigated the use of physical education and sports training facilities of sports facilities in terms of
physical education teachers by using their fields of study and competence and capacity levels in line
with the curriculum. Research; A total of 169 schools including 62 primary schools, 59 secondary schools
and 48 high schools in the province of Elazığ, and for this research 353 physical education teachers
working in these schools have been participated. In the data obtained, SPSS 17.0 package program is
used and the percentage, frequency test are applied and the results are presented with tables. As a result,
It has been determined that the existing sports facilities in the primary and secondary schools in Elazığ
city center are insufficient in terms of quality and quantity.
İlk ve ortaöğretim kurumlarında spor eğitimi veren birimlerde yer alan spor tesislerinin nitelik
ve nicelik açısından mevcut durumu tespit edilerek, spor tesislerinin beden eğitimi ve spor eğitimi
veren kurumların, müfredat programları doğrultusunda kullanım alanları ile yeterlilik ve kapasite
düzeylerinin beden eğitimi öğretmenleri açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya; Elazığ il
merkezindeki 62 ilköğretim okulu, 59 ortaokul, 48 lise olmak üzer toplam 169 okuldan oluşmakta olup
ve bu okullarda görev yapan 353 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Verilerinin elde edilmesinde SPSS
17,0 paket programından yararlanılarak, yüzde, frekans testi uygulanmış ve elde edilen sonuçlar
tablolar ile gösterilmiştir. Sonuç olarak; Elazığ il merkezinde bulunan ilk ve orta öğretim kurumlarında
spor eğitimi veren birimlerdeki mevcut spor tesisleri nitelik ve nicelik açısından yetersiz olduğu
görüşleri tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Sports Management |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |