Bu araştırmada değer odaklı aile eğitim programının anne babalık becerilerine, aile iklimine ve değer odaklı yaşama etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma ön test-son test kontrol gruplu desende, nicel yöntem ile tasarlanmıştır. Okul öncesi ve ilkokullarda çocuğu öğrenim 23 deney, 24 kontrol grubunu olmak üzere 47 ebeveyn çalışma grubunu oluşturmaktadır. Ebeveynlere 11 oturumda doksanar dakikalık kök değerlerimiz olan sevgi, saygı, sabır, sorumluluk, adalet, dürüstlük, dostluk, yardımseverlik, vatanseverlik ile ilgili eğitimler verilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Grup içerisinde sürekli değişkenlerin değişimi eşleşmiş grup t-testi ile analiz edilmiştir. Değer odaklı aile eğitim programı sonunda ebeveynlerin anne babalık becerileri ve iletişim puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p=0.124>0.05). Anne baba memnuniyeti alt boyutunda farklılık görülmüştür (p=0.022<0.05). Aile iklimi puanlarında da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p=0.085>0.05). Değer odaklı aile eğitimi ile ebeveynlerin değer odaklı yaşama düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmüştür (p=0.001<0.05). Değer odaklı aile eğitim programının değer odaklı yaşam düzeyi üzerinde etkili olduğu söylenebilir.
In this study, it was aimed to examine the effect of value-oriented family education program on parenting skills, family climate and value-oriented life. The study was designed in a pretest-posttest control group design, with a quantitative method. The study group consists of 47 parents, 23 of whom are the experimental group and 24 are the control group. In 11 sessions, ninety-minute trainings were given to parents on our core values of love, respect, patience, responsibility, justice, honesty, friendship, helpfulness and patriotism. The quantitative data obtained in the study were analyzed using the SPSS program. The t-test was used to compare quantitative continuous data between two independent groups. The variation of continuous variables within the group was analyzed with the paired group t-test. At the end of the value-oriented family education program, there was no significant difference in parenting skills and communication scores of the parents (p=0.124>0.05). There was a difference in the sub-dimension of parental satisfaction (p=0.022<0.05). There was no significant difference in family climate scores (p=0.085>0.05). There was a significant difference between the value-oriented family education and the value-oriented living levels of the parents (p=0.001<0.05). It can be said that the value-oriented family education program is effective on the value-oriented life level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |